• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik heb ook een USG en haal vlotjes de 300mb/s van mijn abonnement. Maar IDS moet wel uitstaan of ik haal maar rond de 100.
De UDR en UXG doen zonder problemen 1gb/s
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
In het geval van je vriend is het belangrijk om samen te overwegen of de toevoeging van een extra router echt een meerwaarde biedt, of dat er andere alternatieven zijn die beter passen bij zijn situatie?

ISP's bieden vaak geïntegreerde beveiligingsfuncties in hun modems, speciaal ontworpen om je netwerk en aangesloten IoT-apparaten te beschermen. Deze ingebouwde beveiliging, gecombineerd met beveiligingssoftware op je smartphones, laptops en pc's, kan een effectief alternatief vormen voor het aanschaffen van een extra router.

Vooral als je vriend niet zeker weet of hij een extra router nodig heeft, lijkt het me verstandig om dit onderwerp grondig te bespreken. Een goed begrip van zijn huidige netwerkinfrastructuur en beveiligingsbehoeften zal helpen om een weloverwogen beslissing te nemen.

Hou er rekening mee te vertrekken vanuit zijn behoeften en niet de technische oplossingen.

Mischien kan je die hier eens oplijsten alsook zijn huidig isp abbonement dan kunnen we je beter helpen?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Denk dat alleen de USG inderdaad terugvalt qua snelheid als blocking toepast (landen, malicious IP, …) dan is het maximum 85 Mbps. De Express heeft een veel krachtigere CPU en zou met die blocking toegepast 1 Gbps moeten behouden volgens Ubiquiti zie onder het kopje What is the routing performance of UniFi Express? in de FAQ.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Voor de duidelijkheid, is dit nu voor jezelf of je “vriend”. Sorry als ik het fout heb maar ik heb de indruk dat je al vaker op dit forum zaken post voor een vriend, maar ik de indruk krijg dat het eigenlijk voor je eigen interesse is. Niet daar iets mis mee is in tegendeel, maar vraag me af waarom je dan niet gewoon zegt dat je eens graag die dilemma’s op tafel legt. Vermijd meteen ook dat ik mijn tijd verkwansel aan geven van advies wat buiten de context valt…
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Voor de duidelijkheid, is dit nu voor jezelf of je “vriend”. Sorry als ik het fout heb maar ik heb de indruk dat je al vaker op dit forum zaken post voor een vriend, maar ik de indruk krijg dat het eigenlijk voor je eigen interesse is. Niet daar iets mis mee is in tegendeel, maar vraag me af waarom je dan niet gewoon zegt dat je eens graag die dilemma’s op tafel legt. Vermijd meteen ook dat ik mijn tijd verkwansel aan geven van advies wat buiten de context valt…
Vriend
Zoals ik ook zei.
Zelf heb ik de udr ;)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Hmm. Hoe is die deurbel nu van hun? Want korting volgens pepper op hun laatste versie.
Dat is de pro, de gewone koop je al voor 200 euro. Ik ben er tevreden over buiten het feit dat de drukknop aan het afbreken is door het UV licht (hangt aan de zuidkant). En hij werkt via wifi dus je moet zorgen dat je goed ontvangst hebt waar de bel gaat komen.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik moet nog eens investeren in een nieuwe switch. Kheb eigenlijk 24 poorten nodig en ik doe het nu met mijn oude 8 poort switch. Onze TV heb aan de wifi moeten hangen toen de laadpaal geïnstalleerd werd en mijn 2e PC hangt aan mijn telenet modem (dus buiten mijn eigen netwerk) omdat de switch vol zit. Jammer dat die dingen zoveel geld kosten... 😅

Of ik koop de Dreammachine Pro met een 16 poort lite switch. Ik verlies dan 1 poort voor WAN en 2 om voor de extra switch. Dan heb ik nog 21 poorten voor toestellen aan te hangen als ik goed rekenen. Dat zou normaal nog voldoende moeten zijn. Ik heb 12-13 aansluitingen in huis + mijn IOT stuff dat in de kast moet komen zoals de mijn Odroid met HA, Hue bridge, Synology, laadpaal, AP. Denk dat ik nu aan 17-18 poorten zit als ik alles wil aansluiten.
 
Laatst bewerkt:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
DM pro heeft wel geen PoE. De SE en wall wel. Maar dat heb je mss niet nodig?

Ik heb een pro maar twijfel of ik niet een SE of wall ga kopen voor mijn nieuwbouw vooral voor die PoE. Maar de wall is gewoon heel duur voor wat je meer krijgt ivm de SE.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
DM pro heeft wel geen PoE. De SE en wall wel. Maar dat heb je mss niet nodig?

Ik heb een pro maar twijfel of ik niet een SE of wall ga kopen voor mijn nieuwbouw vooral voor die PoE. Maar de wall is gewoon heel duur voor wat je meer krijgt ivm de SE.
Met 4 POE poortjes heb ik genoeg. Dus als ik die Dreammachine Pro met de 16 lite switch zou combineren, heb ik 8 POE poorten.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
express of uxg lite, moeielijke beslissing, de controller kan op de nas/HA
De Express bevat de controller, waarom zou je die dan nog elders gaan zetten, wat mij betreft heeft dat geen enkel zin, als het al kan.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik moet nog eens investeren in een nieuwe switch. Kheb eigenlijk 24 poorten nodig en ik doe het nu met mijn oude 8 poort switch. Onze TV heb aan de wifi moeten hangen toen de laadpaal geïnstalleerd werd en mijn 2e PC hangt aan mijn telenet modem (dus buiten mijn eigen netwerk) omdat de switch vol zit. Jammer dat die dingen zoveel geld kosten... 😅

Of ik koop de Dreammachine Pro met een 16 poort lite switch. Ik verlies dan 1 poort voor WAN en 2 om voor de extra switch. Dan heb ik nog 21 poorten voor toestellen aan te hangen als ik goed rekenen. Dat zou normaal nog voldoende moeten zijn. Ik heb 12-13 aansluitingen in huis + mijn IOT stuff dat in de kast moet komen zoals de mijn Odroid met HA, Hue bridge, Synology, laadpaal, AP. Denk dat ik nu aan 17-18 poorten zit als ik alles wil aansluiten.
jij gebruikt nog een hue bridge?
Ik heb anders een conbee 2 stick in tweedehands... dan win je een netwerk aansluiting
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
jij gebruikt nog een hue bridge?
Ik heb anders een conbee 2 stick in tweedehands... dan win je een netwerk aansluiting
Ja, maar dan verlies ik de Hue app. Mijn wederhelft gaat niet content zijn als die app niet meer werkt. Op die ene poort zal het ook niet steken.

Ik twijfel om die UDM Pro te kopen of gewoon die 16 poort switch voorlopig. Heb nog niet alle aansluitingen in gebruik, dus een 16 poort met mijn USG voldoet. Maar een UDM Pro met mijn 8 poort switch zal ook voldoen. Kost ongeveer beiden evenveel.

Een Unifi Express met 24 poort kan ook, maar zo’n 24 poort switch met poe is veel te duur.

Eigenlijk ben ik volgens mij het best af met de gewone Dreamrouter want dan kan de AP in de berging weg. Heb van daar genoeg dekking voor heel de gelijkvloers. En met een 16 poort switch er bij zal ik net wel of niet genoeg poorten hebben.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
jij gebruikt nog een hue bridge?
Ik heb anders een conbee 2 stick in tweedehands... dan win je een netwerk aansluiting
Ja, maar dan verlies ik de Hue app. Mijn wederhelft gaat niet content zijn als die app niet meer werkt. Op die ene poort zal het ook niet steken.

Ik twijfel om die UDM Pro te kopen of gewoon die 16 poort switch voorlopig. Heb nog niet alle aansluitingen in gebruik, dus een 16 poort met mijn USG voldoet. Maar een UDM Pro met mijn 8 poort switch zal ook voldoen. Kost ongeveer beiden evenveel.

Een Unifi UXG lite met 24 poort kan ook, maar zo’n 24 poort switch met poe is veel te duur.

Eigenlijk ben ik volgens mij het best af met de gewone Dreamrouter want dan kan de AP in de berging weg. Heb van daar genoeg dekking voor heel de gelijkvloers. En met een 16 poort switch er bij zal ik net wel of niet genoeg.