• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nog even over nagedacht, ga de SSD toch verbouwen in een Mac Mini die naar mijn vader gaat om zijn tien jaar oude Mini te vervangen. Kan hij weer jaren hiermee vooruit. Heb zelf de ADATA XPG SX6000 Pro op het oog voor één van mijn twee M.2 sloten, ook geleerd dat de snelheid ook serieus hoger ligt dan bij een traditionele SATA SSD.

Shucking is inderdaad gewoon eruit halen. Wel geen idee of de 6TB RED's bevat, dacht ergens gelezen te hebben dat dit niet zo is. Ook bij de grotere capaciteiten ben je niet zeker wat je krijgt vooraleer je ze opent. In ieder geval moest je dit doen, één goed advies, preclear ze eerst voordat je de schijf eruit haalt, want als de schijf slecht blijkt kan je ze terug sturen zonder zorgen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
howly
hoe moet ik dat preclearen als ik ze nog niet in unraid kan steken?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93

Zucht.. Ik heb bovenstaande SSD gekocht. Nu hebben ze mij deze opgestuurd:



Die Samsung is wel een stuk duurder. 40 euro.. Maar volgens PC Part picker is die niet compatibel met mijn moederbord. Ik ga dat wel proberen. Want volgens dezelfde PC part picker heb ik geen M.2 slot op mijn moederbord en dat is wel het geval. Dus ik veronderstel dat het een fout is op de site. Met een vergelijkbaar moederbord is de M.2 SSD geen probleem :)

In dit geval is het uiteraard een positieve vergissing :)
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wat zegt je moederbord handleiding welke lengte M.2 SSD je kan monteren in dat slot. Als het maximum 8 cm is dan gaat dit helaas met die Samsung niet lukken want deze is 10 cm. Hoe komen ze erbij om gewoon de compleet verkeerde op te sturen :rolleyes:

Heb zelf twee sloten, één waar tot 10 cm in kan en een tweede tot 8 cm. In dat eerste slot moet ik wel opletten want als ik daar één in monteer dan speel ik in bepaalde gevallen een SATA slot kwijt, dit vanwege het maximaal aantal PCI lanes (24 op mijn moederbord).
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Hah Amazon website, je kan er maar weinig van geloven. De Samsung is maar 8 cm volgens hun site, je zou dus zomaar eens geluk kunnen hebben :)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Check ook even als het een SSD is met M2 aansluiting of een NVME SSD met M2 aansluiting. NVME is pci-e 2x of 4x (veel sneller als M2 ssd) en dus iets anders als een ssd met m2 connector (even snel als sata ssd)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Is idd de snelle pci-e 4x variant. Ze is net geïnstalleerd. Alle instellingen gedaan. Voor foto’s en documenten is de cache niet noodzakelijk in mijn ogen. Kunnen veel files zijn maar de grote valt wel mee. Ook SSD trim geinstalleerd en geconfigureerd op dagelijks.

Verder is eindelijk de Preclear van mijn 2x 8TB gedaan. Ik heb nu 60 TB ter beschikking. Ongeveer de helft nog vrij..

Heb ook nog plaats voor 2 extra hd bij te steken. Maar dat is gewoon voor toekomstgericht te zijn 😝
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Installeer je best als je een ssd hebt zitten. Tip van Stiibun Stiibun .
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Conclusie, 't is dus belangrijk.

Vorige week ook mijn eerste unRAID bug gerapporteerd ivm VM's ... heck ik heb nog geeneens een echte unRAID licentie :D