• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
yes,
mijn ssd en 6tb data zijn binnen
straks installen, eerst lopen
wat doe ik best eerst

data preclearen via usb en een commando?? zal dit moeten opzoeken hoe ik dit terug doe
daarna, de cache vervangen door de ssd, wat met die dingen erop?/addons?
dan die ssd trim
en daarna data er terug op?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Community Applications heb je wellicht geïnstalleerd ? Dan app preclear installeren, en dat vind je dan terug onder Tools. Of Unassigned Devices installeren en dan zie je drives welke niet tot de array behoren daaronder en kan je preclear ook vanaf daar starten.

Maar ben vooral benieuwd welke schijf er nu in die WD Elements zit.

Voor andere zaken, zie mijn antwoord op unRAID forum ... en ja ik heb terug een video gelinked :p8-)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
haha yes
waarvoor dank
ik ga terug antwoorden met een video

snelheid om te preclearen via usb zal wel nog trager zijn zucht, als da maar goe komt
anyway
ik ga het proberen


ik heb reeds community applications ja
eerst es unraid zelf updaten naar 6.8.2
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Das wel handig die preclear app
da was vroeger zo niet, en veel omslachtiger
ben benieuwd
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
man zo makkelijk nu,
die unassigned devices app had ik al
maar dus niet de preclear, ik deed dat in de terminal lol
via die nerd tools dacht ik

anyway
easy nu, laten jullie die 2x lopen of 1x
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ik heb 1x laten lopen. Start zondag morgen. Pas gedaan dinsdag... was wel 2x 8tb tegelijk.

Preclear app is idd prachtig! Unraid heeft al een mooie weg afgelegd.. Dat zie je ook aan de pricing 😳😉

Geen preclear op SSD gedaan trouwens!
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik heb 1x laten lopen. Start zondag morgen. Pas gedaan dinsdag... was wel 2x 8tb tegelijk.

Preclear app is idd prachtig! Unraid heeft al een mooie weg afgelegd.. Dat zie je ook aan de pricing 😳😉

Geen preclear op SSD gedaan trouwens!

ja hier ook 1x
de ssd geen preclear? allright , good to know
de preclear is lopende
ik reken op 24u zeker voor 6tb

is die pricing omhoog mss?
Ik was een early adopter =p

Nu ik op nieuwe versie unraid zit, en straks ssd vervang, mss tijd om al die dockers te herbekijken of install wel ok is
ook naar unraid zelf.. de shares: smb of toch nfs gaan?
ook naar de users toe..
Dit is bij mij nog steeds root :p
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Pricing is nu in schijven van aantal disks. Ik nog zo'n pro account met unlimited disks..

Voor de prijs kreeg ik zelfs 2 Keys. Die heb ik dan gedeeld met iemand hier op het forum.. Die is wel niet meer actief hier volgens mij.

NFS moet ik nog altijd testen.. 🙄
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Skank Skank , aan welke snelheid MB/s loopt die preclear nu?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Pricing is nu in schijven van aantal disks. Ik nog zo'n pro account met unlimited disks..

Voor de prijs kreeg ik zelfs 2 Keys. Die heb ik dan gedeeld met iemand hier op het forum.. Die is wel niet meer actief hier volgens mij.

NFS moet ik nog altijd testen.. 🙄

idem
ik heb ook unlimited
en gedeeld :p
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Vraagje omtrent using cache
in de video zegt hij dat je best apps en system en docker enzo best op "prefer" zet
Die docker enzo staat bij mij op prefer idd, maarbv downloads op "only"
en films share op "yes"

bij prefer moved hij van array naar cache, wil je dat?
bv downloads moet toch op de cache blijven en niet naar array
zodra downloads compleet is stuur je die naar map films
en die films moet hij dan moven naar array (vandaar op yes), maar als hij al onder de map films staat op de cache, moet je emby collectie die al oppikken he, ookal staat die nog niet op array
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik krijg ook volgende melding bij het installeren van extra docker
Docker critical image disk utilization: 05-02-2020 18:51
Alert [UNRAID] - Docker image disk utilization of 95%
Docker utilization of image file /mnt/cache/Docker/docker.img


nochtans heb ik nog genoeg plaats op mn cache?
Ik kan die docker stoppen (mag dat tijdens preclear?) en size verhogen, maar de vraag is waarom dit stijgt...
ik heb gelezen dat een 10 gig image eigenlijk genoeg is
 
Laatst bewerkt:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Docker tab en daar Containner Size aanklikken. Redenen waarom de docke.img kan vollopen zijn dat bv. download pad van een Docker verkeerd ingesteld staat, of container die serieus logt.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Misschien ook eens kijken onder Docker settings advanced of log rotation aanstaat. Is iets wat er vroeger niet inzat, maar als ik me niet vergis sinds 6.7 wel maar geen idee of het standaard actief was of niet. Je zet best de log rotation aan.

Zelf even voor de gein een oude WD Red 2TB die ooit in mijn Syno laten preclearen om te zien wat de status van de schijf was. 0 udma crc en 0 reallocated/pending sensors, dus nog in héél goeie conditie hoewel er 52000 uren op de teller staan van die schijf (6 jaar vol continu power on). Niet dat ik ze ga gebruiken in mijn unRAID server :)
Straks eens een andere 4TB WD Red testen, want die gaf op het laatst wel problemen in de Syno. Zit nog garantie op dus die kan ik nog omruilen bij WD.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
En reeds gevonden welke docker container je docker.img laat vollopen? Welke size heeft de docker.img momenteel, standaard wordt deze aangemaakt op 20G. 10G lijkt me wat krap, ik zit nu zelf op 8GB bezetting op de docker.img
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
En reeds gevonden welke docker container je docker.img laat vollopen? Welke size heeft de docker.img momenteel, standaard wordt deze aangemaakt op 20G. 10G lijkt me wat krap, ik zit nu zelf op 8GB bezetting op de docker.img

Bezig met HA momenteel
preclear is op 51% van preread :(
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Docker tab en daar Containner Size aanklikken. Redenen waarom de docke.img kan vollopen zijn dat bv. download pad van een Docker verkeerd ingesteld staat, of container die serieus logt.


wtf sonarr
ik zal die eraf gooien, gebruik die toch nie

edit:

na eraf te gooien en opnieuw te proberen, nog niet genoeg plaats
ik kan die docker grootte aanpassen als ik hem eerst stop
Maar mag dat wel tijdens die preclear?
 
Laatst bewerkt:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Hoe groot was het logbestand wel van Sonarr? Wat heb je opnieuw geprobeerd? Docker image grootte aanpassen heeft geen invloed op preclear.

Zelf met een klein projectje bezig. UniFi configuration backup files gaan backuppen naar de unRAID. Dacht eerst rsync te gebruiken, maar de controller heeft dat niet dus die route is afgesloten. Niet helemaal want je kan altijd rsync installeren op de UniFi controller maar bij een firmware update is dat weer verdwenen, dus verre van ideaal. Dan zal ik maar de scp route nemen en een SSH key aanmaken ... zo dat was geekie ... voor sommige wellicht ... voor anderen dan weer niet :D

En nu ga ik aflevering 3 kijken van Star Trek: Picard
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Hoe groot was het logbestand wel van Sonarr? Wat heb je opnieuw geprobeerd? Docker image grootte aanpassen heeft geen invloed op preclear.

Zelf met een klein projectje bezig. UniFi configuration backup files gaan backuppen naar de unRAID. Dacht eerst rsync te gebruiken, maar de controller heeft dat niet dus die route is afgesloten. Niet helemaal want je kan altijd rsync installeren op de UniFi controller maar bij een firmware update is dat weer verdwenen, dus verre van ideaal. Dan zal ik maar de scp route nemen en een SSH key aanmaken ... zo dat was geekie ... voor sommige wellicht ... voor anderen dan weer niet :D

En nu ga ik aflevering 3 kijken van Star Trek: Picard

670 mb
stond hierboven
hoe groot die space nu is, kan ik niet zien, moet eerst die docker stoppen
en ik weet niet of dat mag, gezien ik nu preclear doe

mijn unifi config gaat nr de cloud (met een code op)