• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Verlichting in de HT (lightmanager, scenes, hue-lampen, universele ab..)

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Vreemd dat niemand hier de mogelijkheden van Homekit Apple al eens heeft bekeken
1f61c.png
https://support.apple.com/nl-be/HT204893
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
script.kodi.hue.ambilight[/url] add-on waar je snel uw hue lichten als "ambilight" of "theatre mode" kan gaan gebruiken. Werkte op 1,2,3 ... moet wel nog eens checken hoe ik ze traag kan laten dimmen, want nu is het in/uit-schakelen. Enfin, bij play/pauze/stop werkt dat ding direct dus da's al goed (buiten cinemavision om) Je kan natuurlijk veel meer stapjes instellen ahv callback

De JBMedia lightmanager add on werkt ook zoals het moet. Je kan dus een scene van de airmanager aan een actie in Kodi koppelen en je bent vertrokken.

Bon, er zijn dus verschillende oplossingen mogelijk om de lichten te gaan besturen binnen Kodi - moet nog efkes zien waarmee nu de meeste mogelijkheden zijn, maar ik vermoed dat het gebruik van de airmanager icm de add-on of callbacks de meeste mogelijkheden biedt (en vooral, het meeste overzichtelijk is wegens alles deftig geordend in airstudio) </woltlab-quote> Voor die callbacks 2 had ik inderdaad m'n eigen PHP filetjes gemaakt en die op een serverke geplaatst in huis. Rechtstreeks de hue API aanroepen lukt niet denk ik. Voor Domoticz wel, maar dat zijn gewoon get requests.
<woltlab-quote data-author="Joske007"] Vreemd dat niemand hier de mogelijkheden van Homekit Apple al eens heeft bekeken
1f61c.png
https://support.apple.com/nl-be/HT204893
Ja, ik gebruik die, maar je kunt die niet koppelen met Kodi. Wat Toothless en Skank willen, is dat de verlichting gestuurd wordt vanuit Kodi. (lichtjes dimmen bij een trailer, uit bij de film etc)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Om het voor mij alleszins eenvoudig te houden, uiteraard los van Kodi
1f606.png
Kan je niet beide werelden naast elkaar gebruiken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
broodro0ster" data-link="https://home-theater.be/topic/1904-verlichting-in-de-ht-lightmanager-scenes-hue-lampen-universele-ab/?postID=43113#post43113"> [b]Voor die callbacks 2 had ik inderdaad m'n eigen PHP filetjes gemaakt</strong> en die op een serverke geplaatst in huis.Rechtstreeks de hue API aanroepen lukt niet denk ik. Voor Domoticz wel zei:
Om het voor mij alleszins eenvoudig te houden, uiteraard los van Kodi
1f606.png
<strong>Kan je niet beide werelden naast elkaar gebruiken?[/b]
Ja dat kan natuurlijk, maar altijd dat swappen tussen apps en/of remotes en knopkes... allez het werk nu hoor, maar nog effe checken wat nu de makkelijkste/meest overzichtelijke en manipuleerbare oplossing is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Begrijp ik
263a.png
Aangezien je de Philips hue app en lampen hebt, zou je deze ook kunnen bedienen met de Homekit app van Apple.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
ToothLess" data-link="https://home-theater.be/topic/1904-verlichting-in-de-ht-lightmanager-scenes-hue-lampen-universele-ab/?postID=43117#post43117"> I see - goeien tip ook nog! </woltlab-quote> Ik heb wel een stukje (simpele) voorbeeld code als je wil. Tis wel van een oudere versie van de API dat nog geen groepen ondersteunde. <woltlab-quote data-author="Joske007 zei:
Begrijp ik
263a.png
Aangezien je de Philips hue app en lampen hebt, zou je deze ook kunnen bedienen met de Homekit app van Apple.
Ja uiteraard. Maar dan moet je telkens uw gsm of ipad boven halen om dat de te doen. Als Kodi de verlichting aanstuurt, dan hoef je helemaal niks meer te doen. Je kunt er zelfs voor zorgen dat de lichten automatisch terug aangaan als de film gedaan is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
broodro0ster zei:
Ik heb wel een stukje (simpele) voorbeeld code als je wil.Tis wel van een oudere versie van de API dat nog geen groepen ondersteunde.
Sweet brood, dat zou alvast handig zijn om me op weg te zetten, wil ik wel effe checken dan! Merci!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Indien het puur om lichtsturing van je HT-activiteiten gaat, begrijp ik het volkomen dat je dit alles in Kodi wenst
1f609.png
Helaas ben ik in het verhaal van Kodi niet echt thuis, vandaar dat ik de Homekit voor deze doeleinden in gedachten had.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
ToothLess zei:
Sweet brood, dat zou alvast handig zijn om me op weg te zetten, wil ik wel effe checken dan! Merci!
Zie PM
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
thanks Brood!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik zit vast denk ik, doordat er voor kaku geen schakelaar is voor mij voor pulsschakelaars. Wat nu? Hue? En kan ik dan mn huidige schakelaar houden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Ik vind het ook raar dat kaku niet met drukknoppen werkt. Nu moet je de schakelaar aan doen, daarna uit-aan om het dimmen te beginnen en dan nog eens uit-aan om het niveau vast te zetten, zéér handig
1f644.png
Maarja het zal wel zijn redenen hebben zeker.

@Skank: vervang dan je drukknoppen door schakelaars, als dit enkel voor je HT is zullen dit er toch niet veel zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Kunt toch een KaKu dimmer na uw schakelaar inbouwen? Uw schakelaar laat je opstaan, dus de KaKu dimmer krijgt stroom/connectie en neemt verder de aan/uit functie over.



Alternatief is enkel iets dat op lamp niveau werkt.. zoals hue.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Heb je nu schakelaars of drukknoppen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
of drukknop weghalen en gewoon door blind plaatje vervangen ...van dezelfde reeks - en dus gewoon de kaku inbouwdimmer aansluiten achter de blindplaat

@Brood - uw php-ke werkt zenne -tenkjoe! Heb gewoon de bulb door groepen vervangen - zal dan die callbacks terug eens gaan testen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
ToothLess zei:
@Brood - uw php-ke werkt zenne -tenkjoe! Heb gewoon de bulb door groepen vervangen - zal dan die callbacks terug eens gaan testen
Graag gedaan. Goed om te weten dat groepen nu ook marcheren
263a.png
Als ik het thuis in gebruik neem, zal ik het script ook eens aanpassen.
 
Laatst bewerkt door een moderator: