• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Verlichting in de HT (lightmanager, scenes, hue-lampen, universele ab..)

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Skank zei:
Ik kan niet meer volgen. Soit Voor mij weet ik het nog niet. Mijn lampen in het podium zijn maar 6cm hoog, dat lukt dus niet om daar kaku of hue lampen in te steken
De nieuwe Hue GU10 spotjes zijn 5.7cm hoog. Ze zijn wel enkel in het wit verkrijgbaar (kleur temp kun je wel regelen) en momenteel nog slecht leverbaar. https://www.amazon.co.uk/Philips-Ambiance-Personal-Wireless-Lighting/dp/B01L99H850

Ik ga die ook in de HT plaatsen als ze vlot verkrijgbaar zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
broodro0ster zei:
De nieuwe Hue GU10 spotjes zijn 5.7cm hoog. Ze zijn wel enkel in het wit verkrijgbaar (kleur temp kun je wel regelen) en momenteel nog slecht leverbaar.https://www.amazon.co.uk/Philips-Ambiance-Personal-Wireless-Lighting/dp/B01L99H850

Ik ga die ook in de HT plaatsen als ze vlot verkrijgbaar zijn.
Ik ga alvast nog enkele spots (LED , maar geen RGB-toestanden) monteren in m'n zwevend plafond, als ik gewoon wat ga lezen & muziek luisteren krijg ik het niet echt gezellig op deze moment. Zullen 6-8 spots worden (richtbaar, vb 2 naar het witte doek gericht etc, 2 eventueel op de front-speakers ed) en de aansturing moet ik nog overwegen :

-> Ofwel op "native" zWave blijven, dan kan ik dimbare LED-spots steken (6W vb, 2700K) en allemaal met 1 Fibaro dimmer-module sturen : goedkoopste oplossing 10,- per spotje en 50,- voor de dimmer-module -> Ofwel HUE introduceren (gebruikt ZigBee protocol) en dan 8 spots ... maar dat is ook een erg kostelijke affaire natuurlijk : 8 x 34 euro = kadjing... > 250 euries

Kan welk perfect m'n zWave controller "koppelen" met een HUE-Bridge voor verdere integratie, scenes, triggers etc (vb deursensor zolder triggeren, verlichting aan etc)

Ik heb alvast de spot GU10 behuizingen in bestelling staan waar (getest) ook die nieuwe HUE White Ambiance inpassen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Skank" data-link="https://home-theater.be/topic/1904-verlichting-in-de-ht-lightmanager-scenes-hue-lampen-universele-ab/?postID=43367#post43367"> nice!Dat kan het hier wel worden dan! Enig nadeel is dat het armatuur zwart is.. En deze wit... </woltlab-quote> Ja zei:
Ik ga alvast nog enkele spots (LED , maar geen RGB-toestanden) monteren in m'n zwevend plafond, als ik gewoon wat ga lezen & muziek luisteren krijg ik het niet echt gezellig op deze moment.Zullen 6-8 spots worden (richtbaar, vb 2 naar het witte doek gericht etc, 2 eventueel op de front-speakers ed) en de aansturing moet ik nog overwegen :

-> Ofwel op "native" zWave blijven, dan kan ik dimbare LED-spots steken (6W vb, 2700K) en allemaal met 1 Fibaro dimmer-module sturen : goedkoopste oplossing 10,- per spotje en 50,- voor de dimmer-module -> Ofwel HUE introduceren (gebruikt ZigBee protocol) en dan 8 spots ... maar dat is ook een erg kostelijke affaire natuurlijk : 8 x 34 euro = kadjing... > 250 euries

Kan welk perfect m'n zWave controller "koppelen" met een HUE-Bridge voor verdere integratie, scenes, triggers etc (vb deursensor zolder triggeren, verlichting aan etc)

Ik heb alvast de spot GU10 behuizingen in bestelling staan waar (getest) ook die nieuwe HUE White Ambiance inpassen.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen er mee. Voorlopig heb ik enkel een setje in de slaapkamer, maar ik ben er zeer tevreden mee. Ik gebruik ze ook als wake up light. Ik heb een schedule staan van ma-vrij waarbij de lampen heel zachtjes aangaan om 6u40 en tegen 7u00 branden ze op volle sterkte. Hierdoor geraak ik veel beter uit m'n bed in de winter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Skank zei:
Gu10 is toch altijd gu10 lol
GU10 zegt iets over de onderkant, namelijk dat het een bi-pin connector is met pinnekes die 10mm van elkaar staan. Meer ook niet. De "GU10" standaard zegt niets over de lengte van de lamp of het feit of deze in een bepaalde armatuur zou passen. (vb en er dan 5mm uitsteekt bovenaan)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Heb die witte spots in zwarte armaturen zitten, mij valt dat wil helemaal niet op, maar ze zitten wel een beetje in het armatuur, niet gelijk met.

Probleem: Siri/homekit deed al serieus lastig met hue de afgelopen dagen. Telkens ik via de homekit de lichten wou sturen kreeg ik de melding dat "een andere gebruiker reeds gekoppeld was met de hue bridge". Zeer vreemd, gezien er op dit moment maar 1 gebruiker het ding in gebruik heeft. Na wat smurfen op het net zie ik dat het wel regelmatig gebeurt zodra je meer dan 3-4 lampen gaat instellen. Niet 100% stabiel, een bug, wie zal het zeggen? Het resetten van de homekit, apple id afkoppelen van uw i-spullen etc helpt totaal niet. Oplossing vanuit Philips uit -> reset uw Hub. Tjah - da's ok als je een paar spots hebt, da's ok als je ze niet met andere systemen hebt geïntegreerd - iow, het laatste wat je wil doen dan is die hub resetten.

De snelle oplossing is het homekit gedeelte in de hue bridge te gaan resetten via de Hue api. Je gebruikt de PUT naar uwe hub/useraccount en stuurt het volgende json commando

{
"homekit": {
"factoryreset": true
}
}
Start nadien de Siri spraakbesturing terug via de Hue app en off you go...

Curieus hoe lang het blijft werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
ToothLess zei:
De snelle oplossing is het homekit gedeelte in de hue bridge te gaan resetten via de Hue api. Je gebruikt de PUT naar uwe hub/useraccount en stuurt het volgende json command
Thnx
1f609.png
Die Hue api was me voorheen geheel onbekend en moet ik ook maar eens bekijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Toothless foto? van die zwarte met witte lampen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Joske007 zei:
Thnx
1f609.png
Die Hue api was me voorheen geheel onbekend en moet ik ook maar eens bekijken.
Dat is vb ook de manier waarop m'n ZWAVE gateway zou communiceren met een HUE-brdige. Via de API die de nodige commando's sturen om zaken te regelen. Daar zit dan wel een mooie "schil" rond dat je niet moet stoeien met de commando's natuurlijk en dat vb HUE-lampen ook gewoon op m'n dashboard zouden komen als stuurbare zaken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
jvanhambelgium zei:
Dat is vb ook de manier waarop m'n ZWAVE gateway zou communiceren met een HUE-brdige. Via de API die de nodige commando's sturen om zaken te regelen.Daar zit dan wel een mooie "schil" rond dat je niet moet stoeien met de commando's natuurlijk en dat vb HUE-lampen ook gewoon op m'n dashboard zouden komen als stuurbare zaken.
... dat is de manier waarop alle hue (ondersteunende) apps werken natuurlijk... met een "schil" rond... en de ene schil heeft al wat meer toeters en bellen dan de andere
263a.png
Edoch, de "appelschil" heeft blijkbaar niets aan boord om de homekit op de hue deftig te resetten. De philips hue app zelf ook niet. *doh* over 't hoofd gezien blijkbaar....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
ToothLess" data-link="https://home-theater.be/topic/1904-verlichting-in-de-ht-lightmanager-scenes-hue-lampen-universele-ab/?postID=43381#post43381"> De snelle oplossing is het homekit gedeelte in de hue bridge te gaan resetten via de Hue api. Je gebruikt de PUT naar uwe hub/useraccount en stuurt het volgende json commando { "homekit": { "factoryreset": true } } </woltlab-quote> <woltlab-quote data-author="jvanhambelgium zei:
Dat is vb ook de manier waarop m'n ZWAVE gateway zou communiceren met een HUE-brdige. Via de API die de nodige commando's sturen om zaken te regelen.Daar zit dan wel een mooie "schil" rond dat je niet moet stoeien met de commando's natuurlijk en dat vb HUE-lampen ook gewoon op m'n dashboard zouden komen als stuurbare zaken.
Ik heb zonet de onderstaande werkwijze eens bekeken, tja.... duidelijk niet voor mij weggelegd
1f922.png
1f617.png
http://www.developers.meethue.com/documentation/getting-started
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Skank" data-link="https://home-theater.be/topic/1904-verlichting-in-de-ht-lightmanager-scenes-hue-lampen-universele-ab/?postID=43383#post43383"> Toothless foto? van die zwarte met witte lampen </woltlab-quote> <woltlab-quote data-author="Joske007 zei:
Ik heb zonet de onderstaande werkwijze eens bekeken, tja.... duidelijk niet voor mij weggelegd
1f922.png
1f617.png
http://www.developers.meethue.com/documentation/getting-started
Als uw madam dwarsligt (ge weet wel de Siri) hebt ge niet veel keuze
1f609.png


Neen kidding, normaal gebruik je uw apps doorgaans he om de lichtjes te besturen - het is gewoon ferm van Philips om het boeltje open te laten... zeer flexibel dus vind ik. Er is zelfs een lampkes emulator voor diengen die geen hub hebben maar toch aan de slag willen om een app ineen te steken, het systeem te leren kennen etc... speelgoed dus.
 

Bijlagen

  • Hue.JPG
    Hue.JPG
    49,6 KB · Weergaven: 104
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Vorig weekend heb ik een Add-on geïnstalleerd in Kodi waarbij een UDP-command wordt uitgestuurd naar een gepredefinieerd IP adres.
Die poort heb ik geconfigureerd als virtuele input in mijn Mini-Server.
Telkens ik een film in Kodi pauzeer, start of stopt wordt er dus een signaal geregistreerd in mijn Loxone Mini-server en kan ik hiermee een scene triggeren.
Super simpel, maar voorlopig ben ik dus beperkt tot volgende commando's:
  • movie_started
  • movie_paused
  • movie_resumed
  • movie_stopped
Volgende commando's zouden ook moeten werken maar heb ik nog niet geprobeerd:
  • movie_title=%s
  • music_started
  • music_paused
  • music_resumed
  • music_stopped
  • xbmc_started
  • xbmc_stopped


Heeft iemand hier een idee hoe je meer acties kunt koppelen aan commando's binnen kodi?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Road Rebel zei:
Vorig weekend heb ik een Add-on geïnstalleerd in Kodi waarbij een UDP-command wordt uitgestuurd naar een gepredefinieerd IP adres.
Die poort heb ik geconfigureerd als virtuele input in mijn Mini-Server.
Telkens ik een film in Kodi pauzeer, start of stopt wordt er dus een signaal geregistreerd in mijn Loxone Mini-server en kan ik hiermee een scene triggeren.
Super simpel, maar voorlopig ben ik dus beperkt tot volgende commando's:
  • movie_started
  • movie_paused
  • movie_resumed
  • movie_stopped
Volgende commando's zouden ook moeten werken maar heb ik nog niet geprobeerd:
  • movie_title=%s
  • music_started
  • music_paused
  • music_resumed
  • music_stopped
  • xbmc_started
  • xbmc_stopped


Heeft iemand hier een idee hoe je meer acties kunt koppelen aan commando's binnen kodi?
Ik was van plan om ergens deze week éxact hetzelfde te bouwen (ook Loxone). Zou je hier even een voorbeeldje kunnen geven van het UDP-commando en de virtuele input? Dan bespaart mij dat een hoop opzoekwerk
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Road Rebel zei:
Hier vind je het Addon voor kodi met bijhorende uitleg:
http://www.loxwiki.eu/pages/viewpage.action?pageId=6258816

Ik heb een poort gespecificeerd maar verder de tutorial gevolgd. Ik kan dit weekend er wat screenshots van maken als je dat wilt!
Aha, thanks!
Fantastisch forum, Jammer dat vooral de Duitse community van Loxone zo actief is (ik zou bvb ook wel eens een loxberry willen opzetten).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Eerlijk gezegd ben ik afgekoeld van loxone en moest ik er vandaag aan beginnen dan zou ik het links laten. Niet vanwege de hardware (die is zalig) maar hun draadloze AIR protocol is gesloten, ze hebben hun eigen forum dichtgegooid (zelfs geen archive opengehouden) en alle ontwikkelingen gaan nu in de richting van hun eigen proprietary bussysteem (tree) en bijhorend accessoires. Ik vrees dat loxone niet meer voor lang "open" blijft.
Ook de ontwikkeling van drivers in loxone valt vies tegen; dat is ook een van de redenen waarom ik mijn Oppo 105D weggedaan zojuist weggedaan heb; IPsturing kreeg ik niet 100% stabiel in loxone. Benieuwd hoe het met denon gaat
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Road Rebel zei:
Eerlijk gezegd ben ik afgekoeld van loxone en moest ik er vandaag aan beginnen dan zou ik het links laten. Niet vanwege de hardware (die is zalig) maar hun draadloze AIR protocol is gesloten, ze hebben hun eigen forum dichtgegooid (zelfs geen archive opengehouden) en alle ontwikkelingen gaan nu in de richting van hun eigen proprietary bussysteem (tree) en bijhorend accessoires. Ik vrees dat loxone niet meer voor lang "open" blijft.
Ook de ontwikkeling van drivers in loxone valt vies tegen; dat is ook een van de redenen waarom ik mijn Oppo 105D weggedaan zojuist weggedaan heb; IPsturing kreeg ik niet 100% stabiel in loxone. Benieuwd hoe het met denon gaat
263a.png
Ik heb éxact hetzelfde gevoel. Toen ik het nieuws las dat het forum ging sluiten wist ik al wel hoe laat het was. Moest ik nu opnieuw kiezen zou ik voor OpenHAB en DMX gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator: