• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Blade runner (1982): Vond hier niet zoveel aan eigenlijk... Ben er zeker van dat hij destijds baanbrekend was (ik zie waar oa Ghost in the shell zijn mosterd heeft gehaald) maar had toch tikkeltje meer verwacht; Heeft me doen beslissen om gisteren toch (nog) niet naar de nieuwe 2049 te gaan kijken, maar naar onderstaande:
Carrion zei:
Thor: Ragnarok (2017) - 8/10 </strong>

Ongetwijfeld de beste van de 3 Thor films en voor mij zelfs bij de betere MCU films. Geweldige humor afgewisseld met awesome actie, de cgi ziet er (opnieuw) verbluffend uit en er is eigenlijk geen enkel saai moment in de film.


Ben 'm daarstraks tijdens de namiddag voorstelling gaan zien in de Kinepolis en ik kan maar 1 ding zeggen: de kinderen die er zaten waren een pak gemanierder en stiller dan het gros van de volwassenen dat ik vaak tijdens een avondvoorstelling tegen kom.
Kan Carrion helemaal volgen...dit is voor mij een van de betere films van het afgelopen jaar; Leuke actie, sterke villain, top cameo's en vooral veel lachen:
de comic relief in de film (Korg) met stem van de regisseur! spande de kroon <strong>8,5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Ben nu aan het kijken naar close encounters of the third kind ( UHD4K) special edition.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Die laatste transformer movie....alléé t’is te zeggen tot halfweg denk ik en met tussenpozen in slaap gevallen...kon dus echt mijn aandacht niet vasthouden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Justice League (2017) - 6,5/10

Tjah, wat kan je hier over vertellen. Deze voelt weer net zoals BvS: inconsistent en constant het gevoel dat er grote delen van de film gewoon verdwenen waren. En inderdaad, blijkbaar was de originele cut 2 uur en 45 minuten lang maar heeft WB een mandaat opgelegd dat de film max 2 uur mocht duren en dat merk je gewoon. De formatie van de Justice League is eigenlijk niet meer dan "Hey, doe je mee?" "Ja is goed.".

En ja, hier komt weer een DC vs Marvel vergelijking, maar deze keer niet met The Avengers (wat logischer zou zijn) maar met Guardians of the Galaxy. Die film slaagt er in om een hoop karakters waar de meeste mensen nog nooit van gehoord hebben te introduceren, toch eigenlijk wel een backstory te geven en nog een verhaal te vertellen ook. Bij Justice League heb ik het gevoel van actie scène naar actie scène te gaan waarbij ik eigenlijk totaal niets geleerd heb over de personages die nog geen solo film gehad hebben.

Er moeten eigenlijk teveel zaken gebeuren in een te korte tijd. In BvS had je 2 enorme verhalen (Batman vs Superman en The Death of Superman) in 1 film en daarbovenop nog eens het verhaal van de filmmakers zelf. En hier weer net van hetzelfde, 2 grote verhaallijnen gemashed in een film van 2 uur met daar bovenop nog het verhaal van de filmmakers met een ongelooflijk zwakke slechterik.

De actie scènes zien er wel top uit, al ben ik toch uitgekeken op die over-gestyleerde Zack Snyder look waar men zelfs niet de moeite doet om de CGI omgeving er realistisch uit te laten zien. Er zaten ook wel een paar goeie humoristische momenten in en hebben ze bij 1 personage er wat mee overdreven en er bijna een klungel van gemaakt hebben. Maar ik moet zeggen, ik ben wel benieuwd naar de Aquaman film. Jason Mamoa ziet er echt uit alsof 'm zich rot aan het amuseren is doorheen heel de film en met de hele mythos rond de Atlantiërs kan dit wel eens een coole film worden.

Tijdens de film wordt ook een backstory gegeven dmv een coole actie scène waarbij ik iets had van: Fuck yeah, geef mij gewoon die film!


En blijkbaar is heel deze film in IMAX gefilmd? Want in de Kinepolis in Hasselt waren er langs de zijkant gedurende de hele film 2 redelijk brede stroken van het scherm die niet gebruikt werden. Vond ik (zeker in het begin) toch wel jammer en zelfs storend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
skoebiedoe zei:
Die laatste transformer movie....alléé t’is te zeggen tot halfweg denk ik en met tussenpozen in slaap gevallen...kon dus echt mijn aandacht niet vasthouden.
Prachtige PQ en atmos-track! ..en dan nog in slaapvallen - lol
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
ToothLess zei:
Prachtige PQ en atmos-track! ..en dan nog in slaapvallen - lol
1f609.png
heb hem net herbekeken maar ik mis toch nog stukjes hoor...er is gewoon geen binding met de film.Okay veel snelle actie maar op den duur gaat dat ook vervelen .
soit beeld op uhd was heel goed ,geluid was oke maar hier bleef de uhd soms hangen in de Oppo.
Moest dan de film stoppen en terug opstarten en dan via de scenes optie verder laten splen.
Toch wel 3 keer blijven hangen en hem kon zich niet herstellen.
Oppo stond ingesteld om op 400 nits te klippen.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Vorig weekeinde gezien:
The Boss Baby: Kon meer meegedaan worden, 6/10
valerian and the city of a thousand planets: Leuke film, 7.5/10
Atomic Blonde: Geweldige film, 8/10.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
The mummy : slecht, heel slecht zelfs... 4/10
De laatste pirates of the carab. Heb er mij verrassend genoeg best mee vermaakt. 7/10
Atomic Blonde : zeker een dik filmpje 8/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
The hitman's bodyguard: 8/10
Heel amusante actie film, verveelt geen moment
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Rewatch van The girl with the dragon tattoo. Wat blijft het toch een fantastische film.
8,5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Buiten wat concerten was het weer een tijdje geleden dat ik in de HT nog eens een film had gezien.
Eindelijk was het moment aangebroken om de film Dunkirk te bekijken.
De verwachtingen waren hooggespannen, helaas kon deze film me echt niet in spanning houden
2639.png


6/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Vond hem mooi gemaakt en prachtig beeld en geluid maar mis ook wel iets aan die film.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
djaxx zei:
Vond hem mooi gemaakt en prachtig beeld en geluid maar mis ook wel iets aan die film.
Klopt, audiovisueel mooi gemaakt, maar het verhaal stelt heel weinig voor. Er wordt ook amper iets in beeld gebracht van de slag om Duinkerke (buiten wat Duitse vliegtuigen). Imo een gemiste kans voor een topfilm.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Ik heb express geen trailers, previews, reviews of weet ik wat van Dunkirk gekeken/gelezen om geen verwachtingen te scheppen. Kheb hem gisteren gezien en ik vond het wel OK. Maar ik snap wel dat wie een grote veldslag verwachte, dik teleurgesteld is.
Ik vond het verhaal wel op een mooie manier gebracht en het deed me denken aan "All Is Lost". Het beeld en geluid was echt fenomenaal.

Van mij krijg hij een 7.5/10
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Ik had hem eerder al besproken (bioscoopbezoek). Het was vooral een realistische film, zonder dramatische toevoeging. Ondanks de acties in sommige scènes, ben je er een toeschouwer van ... en niet erg betrokken. De montage (flashbacks) maakt het echter toch bijzonder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Valliant .: begin scenes prachtig maar dan gaat hem wat achteruit.
Verhaalsgewijs een beetje aan het haar getrokken maar kom.Die stad in die andere dimensie..... waar halen ze het toch ;
Tja, in bikini parraderen kan ze misschien wel maar aan dat acteerwerk moet nog gewerkt worden;
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Valerian city of a thousand planets 5/10
Stomme tienerfilm, of moet ik dat zeggen? Die acteur kon ik maar moeilijk uitstaan en had een irritante stem.

Atomic blonde 7/10
Leuke film! Ik heb mij goed vermaakt met den deze
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Atomic blonde 7/10
Leuke film! Ik heb mij goed vermaakt met den deze
263a.png
Als ik er nog eens zin in heb, zal ik deze ook eens een kans geven.
Want het is eerlijk gezegd de laatste tijd met het filmaanbod maar zeer triestig gesteld, al goed dat de ruimte merendeels voor muziek wordt gebruikt
1f61c.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Atomic blonde is zeker ni slecht!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Allez, dat viel wel nog mee - 6/10

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=BJKR0D7NJvI</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator: