• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke muziek op blu ray heb je laatst geluisterd in uw ht

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Dacht dat een apart topic mischien interesant kon zijn en laat ik dan ook van wal steken :


Muziek :


Steven Wilson : The raven that refused to sing .

- is niet slecht maar de muziek moet je wel "liggen" .

Kwestie van beeld kunnen we zeer kort zijn omdat het eerder stils zijn waar je naar kijkt dus niks bijzonders

Heb deze in surround geluisterd en moet zeggen dat de bubble heel goed aanwezig was ,niet overdreven maar je zat in de muziek.

Blu ray op zich is mischien een beetje kort want het zijn slechts 6 nummers.


Crossroads ,Eric Clapton guitar festival 2010 .

- Dit zijn 2 blu rays met meer dan 4 uur muziek van de bovenste plank.

Er komen berschillende genres aan bod van gewone rock ,bleus en zelfs wat jazzy rock.

Veel bekende en mischien hier minder bekende artiesten en alles wordt een beetje aaneengepraat door

Bill Murray.

Gewoon een bende oude en jonge rockers die wat lol liggen te maken terwijl ze muziek spelen.

Op gebied van beeld kunnen we echt niet klagen dit is goed tot zeer goed te noemen.

Op gebied van geluid komen we ook niets tekort.Heb deze wederom beluisterd in surround en het detail

dat door de speakers klinkt is wel heel goed.Ook niet te overdreven gebruik gemaakt van de surround

zodat het toch nog allemaal frontstage klinkt maar zelfs in surround klinkt de stereo nog heel goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Heb er maar ene en ook al geluisterd P!nk - Funhouse Tour was wel de moeite. Staan er wel nog op mijn amazon lijstje maar dat is een beetje on-hold.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Yup pink funhouse tour is de max

Wat een show ook.

Nog goeie : this is it, niet echt concert maar compilatie maar wel super goed, jammer dat het echt concert niet kon doorgaan...

Ging toch wel show van de eeuw zijn.

Adele live at royal albert hall.. Om kippevel te krijgen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Secret World Live van Peter Gabriel Ik heb die vroeger nog op laser disc gehad en die was super qua beeld en geluid. Nu de Blu ray geluisterd en die is ook heel goed alhoewel ik de indruk heb dat de LD beter was.  
1002004012285479.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
FCA!35 : beeld is prima , het geluid ook maar de gitaren zijn wat hard ingemixt volgens mij,ze komen teveel op de voorgrond .ook vond ik de show een beetje te lang en daardoor werd het een beetje saai.(tja,veel was er on stage ook niet te zien)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

HTip

Member
3 mrt 2013
162
0
19
Ik heb een hele verzameling aan concerten opgebouwd de afgelopen jaren. Mijn laatste aanwinst is Eagles - Live in Melbourne. Is een beetje bass heavy, maar de resolutie is erg goed. Ook het beeld trouwens...


Afgelopen vrijdag Pink weer een keer geluisterd (zonder beeld) om te ervaren of er iets veranderd is... Blijft een heerlijk concert!


Naast Adele, MJ heb ik nog meer aanraders:

- Billy Joel - Shea Stadium

- Elton John - 60

- John Mayer - Where the light is

- David Gilmour - Remember that night

- Toto - In between

- Celine Dion - A new day


En nog vele anderen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Joe bonamassa an acoustic evening in Vienna : beeld is goed,geluid ook enkel weer die opmerking dat het iets van het goede teveel werd.Door geen gebruik te maken van elektrische gitaren of bas klonk het allemaal soms een beetje saai, dus voor liefhebbers van zulk genre.

Het komt mischien een beetje negatief over maar de blu ray is zeker niet verkeerd hoor veel detail,als hij wisselt van gitaar hoor je ook dat het geluid veranderd ,ook de andere instrumenten worden goed naar voor gebracht maar tja,2 uur liggen kijken naar 5 man op een podium die op een stoel zitten....dan is het bij mij oogjes toe en genieten van het geluid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Blue man group : how to be a megastar live ,


Al een oudje maar blijft toch wel goed.Het ritmische werk,de muziekhet beeld allemaal goed.D zangpartijen zijn mischien wat minder maar dat is ieder zijn goesting.
1f609.png



Sigur ros, Valturi experiment :


Allemaal kortfilmpjes op melodie van Sigur Ros,er zijn er een paar wat minder maar meestal zijn het toch wel lueke werkjes. de muziek moet u wel een beetje liggen.


Mumfort&sons, the road to Red Rocks,


Als je graag een soort van country en hilbilly muziek hoort dan moet je deze hebben.
1f609.png


Beeld was prima in orde,geluid is ook ok
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Whitesnake: made in Japan , goede rock,lekker klinkende gitaren,goed klinkende zanger,beeld is ook prima voor elkaar.   Big easy express : zet drie groepn in een trein en laat ze al muziek spelend het land doorkruisen.
1f609.png
Nette documentaire afgewisseld met wat country folk,hillbilly muziek genre. Verveelde niet en beeld en geluid zijn prima in orde.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
@ Htip, klopt dezee quote ivm PCM voor de br van Elton john??



I'm not much of an Elton John fan and bought this BR out of curiosity.

The concert hall is full with Holywood celebs and others like Bill Clinton..

Not that it indicates the quality of the concert, but it certenly does as far as the atmosphere is concerned. It seems like a huge, well produced birthday gig.

Great musicians, nice pinky video art and most of Elton's hits in an over 3 hours shaw.

Sound track is two or multi channel PCM. Make sure your reciever can handle the multi channel PCM (No Dolby Digital or DTS multi channel fallback).

I have become a fan...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

HTip

Member
3 mrt 2013
162
0
19
Bedoel je Elton John - 60. Die heeft inderdaad LPCM, zowel in surround als stereo. Dit zeggen erover op blu-ray.com:

<blockquote > There are two audio tracks on this Blu-ray disc: English PCM 5.1 (48kHz, 24-bit) and English PCM Stereo. I opted for the English PCM 5.1 track and later on did a few random comparisons for the purpose of this review.


Similar to the video treatment, the audio treatment does not disappoint. The PCM 5.1 track allows one to truly immerse into this very special show. Elton John's singing is crisp and delightfully clear. One almost feels as if he is singing for one's personal enjoyment. I thought that "Levon" and "I'm Still Standing" sounded exceptional. The bass is strong, the rear channels not overly active but very effective (the crowd noise is under control), and the high frequencies not overdone. There are a few songs where I felt that Elton John's vocals were brought forward a tad more than they should have been
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Alanis morisette live in Montreux 2012 : beeld is goed en scherp zoals het moet zijn.geluid is algemeen gezien goed,details worden hier goed weergegeven en je hoort de instrumenten maar ik vind persoonlijk dat ze een beetje te hard zijn ingemixt.Je krijgt soms een muur van geluid te verwerken en dan moet die zangeres daar boven proberen te geraken en soms lijkt het dan dat ze verdrinkt in heel die kakafonie...wanneer ze wat rustiger werk aanspreken klinkt alles veel beter in harmonie.Persoonlijk vind ik ook dat er wel veel liedjes hard op elkaar trekken,kreeg soms het gevoel van hey...dat heb ik nogal gehoord vandaag.
1f609.png
Ook is het
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
T'is misschien ook een beetje haar stem h
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Vivere,Andrea Bocelli en gasten live in Tuscany : blijft een mooie blu ray,klankmatig heel goed,veel subtiele detais,aangename luistermuziek soms beetje klassiek gericht,veel gasten oa Chris Botti,Heather headley,laura Paussini ,Sarah Brightman,Lang Lang,Elisa,Kenny G,David Foster. enigste opmerkingen is dat er een camera niet echt scherp staat als ze een vergezicht van het podium geven voor de rest is alles rete scherp. Mischien nog een kleine opmerking...de show had gewoon langer mogen duren voor mij,had veel goesting om het volume eens goed hoog te zetten.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Judas Priest : Epitaph ,zowel beeld als geluid zijn goed te noemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
George michael live in london, was heel goed, erg van genoten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Dio : geluid valt best mee,goed afgemixt maar het beeld is heel soft en vrij onscherp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
The Beegees,one night only : Wie is er nu geen fan van de Beegees.
1f609.png
, bekende en onbekende deuntjes (alhoewel die er niet echt zijn) komen aan bod (en live gezongen) en ook een soort memorial voor de 4de Beegee...nl Andy Gib. Heb hem beluistert in HD master 5.1 en geluid zit helemaal top.
1f609.png
, het beeld echter is een beetje flauw en onscherp te noemen (lage resolutie opgenomen denk ik) maar achja....who cares...het zijn de BEEGEES man ;
1f609.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator: