• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke muziek op blu ray heb je laatst geluisterd in uw ht

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Pink the truth about love tour : het concert is beter dan de vorige , nog wel veel kunst en vliegwerk maar het werkt deze keer.

Het beeld was over het algemeen wel goed maar ze gebruiken in een bepaald liedje nogal veel digital grain....waarom? Het nut ontgaat me volledig en ook als ze public shots gebruiken heb je grain....,ook tijdens een sensueel dansnummer gebruiken ze wat trailing op de danseres maar ik vond dat algemeen eerder storend dan nuttig.

Het geluid kunnenw e kort over zijn,dat zat goed.Enkel heb ik wel 5 korte onderbrekingen gehad in het geluid ( +/- 1 secondje dat al het geluid wegviel) maar dat kunnen ook foutjes zijn geweest in de blu ray zelf .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
De toto box ( bestaande uit Falling in between live,25 the anniversary live in Amsterdam)

De shows op zich vallen best mee maar ze grijpen u niet echt vast,alhoewel de mannen echt hun best doen,natuurlijk bij de heel gekende hits( africa en hold the line bv) zit er meer leven in het publiek.


Algemeen gezien is het geluid van een deftige kwaliteit en het beeld is ook deftig te noemen.

Soms heb je een beetje onscherpte en een korrel in het beeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Roxette live,travelling the world : Mooie deuntjes,toppers op het laatst,kan wel begrijpen dat de regisseur de show dynamisch wilt laten overkomen maar dat hem daarom elke 5 sec van shot moet verwisselen???...

Lijkt mij een port te zijn van een dvd versie,het geluid was best oke al klonk er hier en daar wel eens een valse noot ( maar t'is live voor iets en ze zijn zo jong nietmeer héé ) maar het beeld was eerder middelmatig te noemen,veel grain en zeer veel ( soms gewilde) onscherpe beelden en het lijkt wel of er een soort waas over ligt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Alicia Keys, storytellers : Is geen echt concert meer een onderonsje waarbij ze wat muziek brengt en daartussen alles wat aan elkaar babbelt. Beeld en geluid zaten goed maar man wat heeft die een harde stem...     Scorpions mtvUnplugged in Athens: Tja,het zijn de Scorpions héé...Beeld en geluid zijn gewoonweg prima.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Joe Cocker,fire it up live : kort en bondig,beeld en geluid gewoonweg goed zoals het moet zijn. Die pee kan nog best goed zingen ook.;)



Europe live at sweden rock : mja,het klinkt allemaal wat platjes,emotieloos ondanks dat het publiek meezingt...het beeld sas best oké met hier en daar toch wel een foutje en het geluid viel best nog mee
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Die joe cocker wil ik zeker ook nog!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Michael Bublé , caught in the act : een echte entertainer die zijn publiek in zijn show trekt ,grappig simpel geen high tech en vliegwerk...gewoon de zang,muziek en het contact met zijn publiek.


Beeld en geluid waren prima in orde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Beck , sea change : die zingt niet slecht ,ben aan het luisteren naar de dts- hd master 5.1 track en ik moet zeggen...klinkt wel lekker...strak,helder mooi gebruik van de surrounds als aanvulling...netjes.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Beth Hart , Joe bonamassa Live in Amsterdam : Is nog bezig maar kan nu al zeggen dat de DTS HD master audio track best de moeite waard is. Alleen wat hebben die Nederlanders toch met onscherpe beeldjes zo af en toe....voor de rest is het beeld goed te noemen...now lets swing....
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Force

Member
25 mei 2014
124
0
21
Metallica: through the never, persoonlijk vind ik dit de eerste metallica blu ray die echt goed klinkt. Quebec magnetic heb ik ook en die klinkt voor een of andere reden voor geen meter...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Heb deze ook , vind hem ook echt super klinken. Leuk gemaakt ook, zeker de moeite!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Lang geleden dat ik hier nog eens iets gezet heb dus dacht ga effe een blu rayke opzetten...

Miley Cyrus , Bangerz tour : gekozen voor de dolby digital track en jawadde.....mijne mond viel open , ik stond vol verbazing te kijken naar het scherm ik kon mijn oren niet geloven....hoe is dat toch mogelijk , ik wist echt niet wat te doen , gewoonweg niet te geloven......wat voor een miskleun is me datte, het geluid blonk uit in afwezigheid...alléé het was er wel maar het klonk totaal niet...dacht eerst dat er iets mis was met de set...bas tonen...totaal niet aanwezig ,waar is mijne droge strakke bas... en ja de subs doen mee , mid en hoog...ja van heel ver zo te horen..en daar kwam dan nog bij dat het geluid ofwel niet syncroon liep of ze was aan het lippen on the stage....iets positief..het beeld leek wel in orde en de show zag er wervelend uit maar hield het toch voor bekeken na de derde song... Beste raad die ik u kan geven...laat die rommel gewoon liggen ,heb de stereo en de pcm track ook nog geprobeerd maar totaal geen beterschap.

dan snel Kylie , kiss me once live at the sse hydro in gestoken...

Awel wat een verademing...de set stond er weer zoals vanouds..lekkere strakke bas , goed geluid ,je zit midden in het publiek , wervelende show en , ondanks haar leeftijd ,een mooie sensuele "jonge" dame om naar te kijken en dan begint dat engeltje ook nog te zingen.....de poorten van de hemel gingen open en ik liet de stortvloed welwillend over me heen gaan.... , beeld is zoals steeds bij haar retestrak te noemen , geluid dus ook prima in orde en heb de dts-ma track gekozen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.155
68
58
Vevolgens geluisterd en gekeken en genoten van Sarah Brightman ,symphony live in vienna....( okay het was een dvd.) ...

Nochtans was het geluid om te genieten , een engeltje dat aan het zingen was met toch wel voorname gasten ( oké , ik geef toe dat ik er een fan van ben.
1f609.png
) ondanks de paar foutjes met het upscalen was het beeld toch goed te noemen.

Nu aan het luisteren naar Nat King Cole ,the extraordinary ,( is een pure audio blu ray )

Awel het geluid is heel goed te noemen , ben aan het luisteren naar de Dolby TrueHD 2.0 track . Het is alsof hij er staat te zingen met het orkest, beetje jazzy ,mooi trompetserk,goede stereo... Open up the doghouse ,open up the doghouse...two cats are coming in...
 
Laatst bewerkt door een moderator: