• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Arcadekasten

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Sam? Jouw mening op die laatste zin?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
@Squeek, jij hebt een muntproever, kun je beide? dus ofwel echt een game starten met een munt en een game starten middels een button? Heb je de keuze? Waar gekocht?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Damn zie net dat ik het tussenstuk vergeten ben bovenaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Squeek

Member
11 nov 2013
108
0
19
Skank, ja dat kan perfect want ik heb het zo gedaan. Ik wilde wel een muntproever omdat ik de 'feel en look' zoveel mogelijk wil benaderen van een originele. Daar hoort het muntje werpen nu eenmaal bij voor mij. Zelfs het horen vallen van het muntje in de pot is geweldig authentiek
263a.png
maar ik heb 1 zwarte knop uit het zicht geplaatst die hetzelfde doet als de muntproever. Waarom? Ik wil soms eens kunnen gamen zonder de pot te moeten legen telkens.

In principe hoeft jou pcb of pc enkel het signaal te krijgen van een 'credit' anders kan je niet spelen. Hoe dit signaal getriggerd wordt maakt niet uit in feite. Op mijn kabels zaten er twee met de functie voor credits. Eentje heb ik op die knop gehangen, de andere aan de muntproever. Enige dat je wel moet nakijken dan is hoeveel volt je muntproever uitstuurt. 12v of 5v en hoeveel je ipac of jammakabel kan ontvangen. Bij mij was dit 12v voor de proever en 5 volt voor de jammakabel. Ik heb dan een diode moeten tussen solderen om die 12v af te zwakken naar 5v. Of anders rook je de boel op.

Kijk ook goed naar je voeding van de kast! Ik heb per ongeluk int begin een deel draden in de fik gestoken omdat mijn voltage wat te hoog was
1f606.png
was ff schrikken en heb de draden vervangen en de voltages juist afgesteld. Maar die dingen gebeuren nu eenmaal
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Skank zei:
Sam? Jouw mening op die laatste zin?
Bij mij komt de frontplaat en de lade er, normaal gezien. De buttons komen dan op die frontplaat. Als je de lade niet voorziet, zou ik die buttons nog steeds op de frontplaat doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
sam zei:
Bij mij komt de frontplaat en de lade er, normaal gezien. De buttons komen dan op die frontplaat. Als je de lade niet voorziet, zou ik die buttons nog steeds op de frontplaat doen.
die lade komt er wel vr het toetsenbord he Het is de frontplaat die er niet komt denk ik tot nu toe, maarwaar dan die buttons doen? In de lade? Of bad idea? Die buttons zou bij mij de creditknoppen zijn. Niet echt zichtbaar daar.. Zo wil ik het. M@squeek , ja ik vind ook absoluut dat het bij een kast hoort.. Maar 70 euro pfff, waar komt die van jou vandaan? Wat voeding betreft.. Euh weet ik ook nog niet goed wat of hoe. De inhoud vd kast is voor mij nog een compleet raadsel. Enkel het scherm staat al vast lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Zet die coin buttons dan op je control panel, naast je player 1 en player 2 buttons
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Née daar komt de keuze 1 of 2 spelers, en 4 buttons voor pauze, escape,...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Skank zei:
Née daar komt de keuze 1 of 2 spelers, en 4 buttons voor pauze, escape,...
Ik zou het aantal buttons toch beperken eerlijk gezegd. Je kan met een iPac ook combos maken, om het aantal knoppen te beperken. Ik heb maar 4 service buttons voorzien, en dat vind ik al meer dan genoeg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
sam zei:
Ik zou het aantal buttons toch beperken eerlijk gezegd. Je kan met een iPac ook combos maken, om het aantal knoppen te beperken. Ik heb maar 4 service buttons voorzien, en dat vind ik al meer dan genoeg.
euh.. Jij vier service buttons, ik toch ook maar 4 EN dan 2 voor player 1 en 2
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Ik heb 4 service buttons op mijn control panel: player 1, player 2 en dan nog 2 buttons.

De coin buttons komen op het frontpanel bij mij.

In principe dus ook 6 buttons maar ik vind 4 buttons op het control panel al meer dan voldoende.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.915
242
73
Hoe vaak ga je het toetsenbord gebruiken? Kan je niet een uitschuifbare plank voorzien om het TB op te leggen en aan de onderkant de service buttons, coinbutton en een USB poort voor het TB. Dan heb je vooraan nog plaats voor de playerbuttons.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Chr1st0f zei:
Hoe vaak ga je het toetsenbord gebruiken? Kan je niet een uitschuifbare plank voorzien om het TB op te leggen en aan de onderkant de service buttons, coinbutton en een USB poort voor het TB. Dan heb je vooraan nog plaats voor de playerbuttons.
Niet vaak, daarom heb ik ook een uitschuifbare plank voorzien om het tb op te leggen
263a.png
aan de onderkant gaat niet want die heeft geen onderkant
1f609.png
Ik heb nog nooit een lade gezien die een onderkant heeft, de onderkant is 2cm dik van het front, thats it
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Ik zoek nog een thema/artwork ook. Ik weet het echt niet. Wil mn buttons enzo bestellen maar kleur is afhankelijk vh thema... Ik wil ietss dat zowel film als game is

Tron thema starwars of...

Gisteren verder gedaan, ALLES kunnen zagen, alle bevestigingen gemonteerd, maar erg foute gemaakt, ik heb 2 kopieen gemaakt vd zijkanten ipv 2 tegenoverliggende
2639.png
Alles mogen losmaken van 1 plank, en opnieuw langs de andere kant moeten vijzen/lijmen Dom dom dom i know gevolg dat ik nu wel met gaten zit op 1 zijkant, en zelfs stukjes beschadigd door de lijm die erop zat Ik ga die mdf plank mogen herstellen
2639.png
Daarnaast nog de bodemplank beginnen maken, dit weekend hopelijk de kast aan elkaar bevestigen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
ach, ne goeie 2 componenten glasvezel plamuur en da's zo gepiept
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Net in mekaar gestoken Nu is het beslissen welke buttons en speakers bestellen Alsook de bovenfrees.

ryrSZUq.jpg


HbgF9Tp.jpg


Swz6fdw.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Monitor bevestiging gedaan en bevestiging voor cp Speakérpanel ligt niet vast lol
YkkqD4F.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Proper! Was het niet beter geweest om eerst de gleuf voor de t molding te zagen, alvorens de kast ineen te steken?

Ivm de buttons; ligt je artwork al vast? Indien niet, zou ik mij daar eerst op focussen. Of je zou voor rgb buttons moeten gaan natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
sam zei:
Proper! Was het niet beter geweest om eerst de gleuf voor de t molding te zagen, alvorens de kast ineen te steken?

Ivm de buttons; ligt je artwork al vast? Indien niet, zou ik mij daar eerst op focussen. Of je zou voor rgb buttons moeten gaan natuurlijk.
ik stond te twijfelen vr die gleuf, maar ik kan hem gewoon op zn zij leggen en dan infrezen, ook makkelijk, dus geen probleem I know maar ik weet het echt niet qua thema Tron, de ruimte, aliens of.... En als ik het dan weet, hoe dan verder, zelf tekenen? Hoe?
 
Laatst bewerkt door een moderator: