• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Himedia Q10 Pro Review

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Binnenkort zal ik waarschijnlijk een Q10 pro bestellen.Welke harde schijf steek ik daar het best in ? Vereiste is stil en zuinig.Bij WD shoppen ? Blue ,green ,red ,black....?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
wd blue dan best , red heeft enkel meerwaarde nasware waar je in een mediaplayer geen meerwaarde bij hebt , en ik dacht dat de green niet meer verkocht werden , black zou overkill zijn dus blijft er bij wd maar 1 optie open
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Bij Amazon de hebben ze nog een Green.Is dat zoveel beter dan de Blue ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
ni echt , de green heeft lager toerental en gaat sneller in standby
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
speelt yo geen rol, de goedkoopste !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Jake ik heb de WD green 3,5 er in zitten nooit last gehad,stil en snel. Had het bij Mycom gekocht,was een aan bieding,kijk daar eens op de site,miss hebben ze er nog wat. BTW sorrie voor de late reactie. Suc6 MVG Fred
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Mooie review. Jammer dat ze hun afstandbediening niet onder handen genomen hebben..

Wel nieuwsgierig wat het team van Kodi zal doen met deze speler en vooral die wrapper. Tegenwoordig ligt bij hun ook de focus op de mediaspelers die geleverd worden incl Kodi. Als dit bv een officiele versie wordt die support krijgt van hun kan dit een mooie samenwerking worden waar ik naar uitkijk.

Momenteel doe ik wel nog verder met mijn Q5 maar als ik wil upgraden zal dit een grote mogelijkheid worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Glarioo

New Member
9 mei 2016
6
0
4
Dank je voor deze review. Eens de firmware op punt staat zou dit wel eens een degelijke mediaspeler kunnen worden. Inderdaad jammer van de afstandbediening, geen stopknop... Heb nu nog een Dune H1 van een jaar of vijf. Degelijke speler, speelt tot nu toe alles af. Ik maak met o.a. MakeMKV movie-only back-ups van Blu-Rays. Deze bevatten dan de originele PGS ondertitels, welke de Dune nagenoeg feilloos weergeeft, met de mogelijkheid de ondertitels hoger of lager in beeld te plaatsen. Kan de q10 pro dit ook?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dat speelt hij feilloos af ja, uiteraard. Die dune is een no match tov de himedia Q10 pro Wat het hoger/lager plaatsen van subs, zou ik moeten checken. Waarom doe je dit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Hoe zit dat met die stopknop,moet je dan de pauzeknop gebruiken. Veronderstel je kijkt een film niks aan,wil een andere film kijken,hoe doe je dat dan. Skank heb er 1 besteld,eind Mei,is het wachten waard. Wat betreft service,je had 100% gelijk toppie. Had wat vragen geplaats op de site,direct duidelijk antwoord. Even voor de duidelijk het is free delivery to anywhere in the EU. Heb er een goed gevoel er bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
fred1946 zei:
Hoe zit dat met die stopknop,moet je dan de pauzeknop gebruiken. Veronderstel je kijkt een film niks aan,wil een andere film kijken,hoe doe je dat dan. Skank heb er 1 besteld,eind Mei,is het wachten waard. Wat betreft service,je had 100% gelijk toppie. Had wat vragen geplaats op de site,direct duidelijk antwoord. Even voor de duidelijk het is free delivery to anywhere in the EU. Heb er een goed gevoel er bij.
Gewoon de back of exit knop gebruiken en je komt terug in kodi. Super, heb je mijn naam vermeldt aub?

Zie je wel (service)

Je gevoel is terecht.

Nieuwe firmware zou deze week verschijnen met enkele zeer belangrijke fixes. Ik heb een test firmware ontvangen maar helaas de tijd ontbreekt om te testen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Ja dat heb ik tussen de regels vermeld als advies.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Glarioo

New Member
9 mei 2016
6
0
4
Skank zei:
Dat speelt hij feilloos af ja, uiteraard. Die dune is een no match tov de himedia Q10 pro Wat het hoger/lager plaatsen van subs, zou ik moeten checken. Waarom doe je dit?
Ik kijk graag naar een film met de ondertiteling "in beeld", het is niet altijd mogelijk, hangt af van de - originele PGS - ondertiteling, maar als het kan doe ik dat. De 5 jaar oude Dune H1 is natuurlijk geen match voor de nagelnieuwe Q10 Pro. Ben wel zeer tevreden over mijn Dune. Ik ben echter van plan om te investeren in een nieuwe tv (bv een Samsung KS8000) en daar hoort ook een nieuwe mediaspeler bij. Ik wil wel geen gedoe met Kodi. Gewoon een Harde schijf erin met een hoopje films en kijken maar. Via de wrapper? Wat me bevalt aan de Q10 Pro is de hdmi 2.0a en HDR. Dit heeft de Dune Solo 4K niet. In 2016 met een mediaspeler komen en geen HDR, een flater naar mijn mening. Bij de Q10 Pro ontbreekt dan weer een stopknop op de afstandsbediening. Heeft die trouwens Play, Rew, Fwd, Skip, ... toetsen? Net zoals bij een BD Speler. Op de afstandsbediening van m'n H1 is dat allemaal aanwezig, heel makkelijk te bedienen. Ook voor de vrouw, kinderen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Glarioo

New Member
9 mei 2016
6
0
4
Voor de volledigheid een foto van de Dune H1 afstandsbediening.
 

Bijlagen

  • Dune AfsBed.jpg
    Dune AfsBed.jpg
    837,4 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Hey Glarioo Hier precies de zelfde gedachten,gaat ook bij mij alleen om goed(4K UHD)beeld en geluid. Hoef voor mij ook geen kodi wrapper enz. Heb nu de Mede8er800x3d met intern hdd 2tb,werkt perfect,mooi beeld en 3d. Als je toch een nieuwe tv wil kopen ga dan voor de Panonic TX-55cx800,met ondersteuning voor 4K UHD en HDR en 3D. Zit ook app op,maar gebruik het nooit,alleen you tube voor 4k filmpjes kijken,je weet niet wat je ziet,strak lijk wel bewegende foto"s. Heb de tv ook laten calibreren,echt een verschil,en de centen waard. Spreek uit ervaring,zijn toch wel de beste,had hier voor ook 2x Panasonic plasma. Kosten nu zo tussen de 1600-1700 Euro. Google maar eens op het internet,reviews en testen en specs. Of vergelijk het maar de (ondersteund geen 3D)Samsung. Wat de Himedia Q10 Pro betreft,lees de review van skank. Veel suc6 MVG Fred
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Hey Glarioo Hier de zelfde gedachten,gaat alleen om goed beeld 3D 4K UHD HDR. Heb ook niks met Kodi app wrapper enz,heb nu ook app,gebruik het nooit,alleen YouTube voor 4K UHD filmjes te kijken. Je weet niet wat je ziet,lijk wel bewegende foto's,zo strak. Als je toch een nieuwe tv wil kopen ga dan eens kijken voor de Panasonic TX-55CX 800. Die ondersteund 4K UHD HDR 3D. Heb deze laten calibreren,echt de moeite en geld waard. Ga eens op internet kijken voor de reviews en specificaties of vergelijk het met de Samsung. Kosten nu Tussen de 1600-1700 Euro. Wat betreft de Himedia Q10 Pro,bekijk de review van Skank 1 bladzijde terug. Wens je suc6 MVG Fred
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Glarioo

New Member
9 mei 2016
6
0
4
Fred, bedankt voor je toelichting. Ben zelf ook wat info gaan zoeken over HDR. Dat is alleen bij Ultra BD Blu-ray's (4K). Aangezien ik mijn 'gewone' BD's rip (movie only mkv's) naar een harde schijf, om dan af te spelen via m'n Dune H1 mediaspeler, is HDR eigenlijk al van véél minder belang. 4K Blu-ray's kunnen nog niet geript worden aangezien er geen programma bestaat dat dat kan. Niet door RedFox (het vroegere Slysoft) en niet door DVDFab. Die laatste hebben al gezegd dat ze nooit software zullen ontwikkelen om 4k BD's te rippen ( https://torrentfreak.com/dvdfab-says-no-crack-for-next-gen-blu-ray-discs-160226/ ). 4K UHD kijken kan dus alleen via YouTube, Netflix, ... Om dat kunnen te bekijken heb je volgens mij geen mediaspeler nodig, met de huidige smart tv's kan dat ook. Denk ik toch. 3D... echt niets voor mij. Heb bij een vriend 2 keer gaan kijken en 2 keer na een half uurtje gestopt... ik krijg daar hoofdpijn van. Een 55 inch tv is net iets te groot voor mij. Niet genoeg plaats om die te zetten
2639.png
TV laten kalibreren ga ik zeker laten doen. Maar eerst 2-3 maanden 'gewoon' laten spelen en dan pas kalibreren is mij onlangs verteld. Heb je trouwens een goed adres waar ik een tv kan laten kalibreren? Ik woon in het Mechelse. Die knappe review heb ik gelezen. Himedia heeft blijkbaar nog wat werk aan de firmware om van de Q10 Pro een toppertje te maken. Net als Dune met hun Solo 4K trouwens. Nog wat afwachten en dan de knoop doorhakken. MVG, Glarioo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Goeie morgen Glarioo Voor ik het vergeet,welkom op HOME THEATER. Hoop dat je er wat van opsteek en leuk vind. Je heb die Panasonic ook in 46" en 50" inch,dus nog goedkoper. Dat klopt betreft 4K UHD kijken via You Tube op de tv,de app,maar er zijn al 4K UHD films te pindakasen,dus je heb een media 4K UHD speler nodig om te kijken,dat is 1 van de redenen dat ik een andere media speler wil. MAW pindakasen,en je hoeft niet te rippen,op de Himedia Q10 Pro zetten en kijken. Kijk eens op deze site voor calibratie http://www.isf-calibratie.com/ Hij heb het ook bij mij gedaan,is 3 uur er mee bezig geweest,had ook de 3D laten calibreren. Je krijgt een later een mail met de Calibratie rapport. Dus als er wat mis gaat kan je alles weer herstellen,is niet moeilijk. Ik had het al na een week na de aankoop laten doen,kan geen kwaad,en nergens last van,kortom maak niets uit. Ik zet(slepen) de films via netwerk in Windowsverkenner naar de mede8er,gaat sneller dan er direct er op te zetten,staat beneden bij de tv,met HDMI aan de tv en optic aan me versterker 7.1 Hoop dat deze info je kan helpen. MVG Fred
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Glarioo

New Member
9 mei 2016
6
0
4
Fred,

die zogenaamde 4K UHD films die je kunt pindakasen zijn volgens mij én vele anderen 1080p upscale's. Hoe speel je trouwens een 4K UHD disc af op een PC? Er zijn bij mijn weten nog geen PC drives die dat kunnen afspelen. En je moet dat toch naar uw harde schijf kunnen schrijven om dan te uploaden...

MVG, Glarioo.
 
Laatst bewerkt door een moderator: