• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Himedia Q10 Pro Review

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
fred1946, Er is wel een pauze knop. Bovenaan net onder de blauwe 3D knop. Play en Pauze zijn dezelfde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Effe mee bezig geweest en toch enkele minpunten. -Kodi openen lukt niet ,ik krijg de melding : ERROR Cannot download obb. -Nieuwe harde schijf ingestoken van 1tb (WD blue),toestel ziet/leest de schijf niet. -Toestel is in m'n wifi netwerk maar ik kan hem niet updaten.Blijft op HMD-1.0.3 2016-05-23.124800 en gaat niet naar versie *********124801. Straks eens een 'Local Upgrade 'doen ipv 'upgrade Online.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Kodi werkt nu wel ,ff de stekker uitgetrokken en start het wel (versie Jarvis 16.1) De update interesseert me momenteel niet .Wat wel ambetant is dat m'n WD Blue nog altijd niet gelezen wordt .Als ik aan de Q10 kom voel ik hem wel spinnen.... Ook als ik de Q10 aan m'n pc hang zie ik niks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Jake bedankt voor de tip. Heb je de borg naar goede naar voren gedrukt,waar je de HDD in doet achter de HDD.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
fred1946 zei:
Jake bedankt voor de tip. Heb je de borg naar goede naar voren gedrukt,waar je de HDD in doet achter de HDD.
Ja ,heb ik gedaan. Maar moet je de HDD eerst formateren voor je hem in de Q10 steek ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Voor de wrapper. Eerst kodi een eerste keer opstarten, eenmaal in kodi, er terug uitgaan Dan onder je himedia apps, de himedia wrapper opstarten zodat hij zegt playercore factory installed. Dan terug kodi openen en hij gebruikt automatisch de wrapper
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Jake zei:
Kodi werkt nu wel ,ff de stekker uitgetrokken en start het wel (versie Jarvis 16.1) De update interesseert me momenteel niet .Wat wel ambetant is dat m'n WD Blue nog altijd niet gelezen wordt .Als ik aan de Q10 kom voel ik hem wel spinnen.... Ook als ik de Q10 aan m'n pc hang zie ik niks.
http://www.futeko.com/newforum/index.php?topic=932.0

Heb je dan die mail gestuurd naar futeko aub?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Jake je hoeft de HDD niet te formarteren,ik heb de HDD zo uit de mede8er met alles er op in de himdeia gedaan.en het werkt,zie alles wat er op stond. Mijn films foto's muziek enz. Heb de Wd green 2TB werkt perfect.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
fred1946 zei:
Jake je hoeft de HDD niet te formarteren,ik heb de HDD zo uit de mede8er met alles er op in de himdeia gedaan.en het werkt,zie alles wat er op stond. Mijn films foto's muziek enz. Heb de Wd green 2TB werkt perfect.
Is dat van U een gewone SATA schijf ? Werd je HDD geformateerd in je mede8er ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Ja het is een sata schijf en is door Mede8er geformateerd. Was eerst ook bang dat het niet ging omdat de Mede8er een andere besturing systeem had. Dan was ik al me foto's en films en muziek kwijt geweest. Maar de Himdeia speelde alles zonder problemen af. Even een weder vraag,in de de Mede8er kon je de films verwijderen,kan dat ook in de Himedia zover jij weet. En zie je in Window7(sverkenner) de Himedia in het netwerk,lukt bij mij niet dat was wel met me Mede8er,miss een tip voor me,als je Windows gebruikt natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
fred1946 zei:
Ja het is een sata schijf en is door Mede8er geformateerd. Was eerst ook bang dat het niet ging omdat de Mede8er een andere besturing systeem had. Dan was ik al me foto's en films en muziek kwijt geweest. Maar de Himdeia speelde alles zonder problemen af. Even een weder vraag,in de de Mede8er kon je de films verwijderen,kan dat ook in de Himedia zover jij weet. En zie je in Window7(sverkenner) de Himedia in het netwerk,lukt bij mij niet dat was wel met me Mede8er,miss een tip voor me,als je Windows gebruikt natuurlijk.
Tuurlijk kun je verwijderen met je himedia, voa je verkenner in himedia of kodi
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
fred1946 zei:
Ja het is een sata schijf en is door Mede8er geformateerd. Was eerst ook bang dat het niet ging omdat de Mede8er een andere besturing systeem had. Dan was ik al me foto's en films en muziek kwijt geweest. Maar de Himdeia speelde alles zonder problemen af. Even een weder vraag,in de de Mede8er kon je de films verwijderen,kan dat ook in de Himedia zover jij weet. En zie je in Window7(sverkenner) de Himedia in het netwerk,lukt bij mij niet dat was wel met me Mede8er,miss een tip voor me,als je Windows gebruikt natuurlijk.
Ja Fred ik zie de Himedia in m'n netwerk. Over je vraag ivm films verwijderen kan ik je niet antwoorden want ik kan nog altijd niet m'n HDD zien...Niet op m'n pc of op de Himedia. Veel goesting om deze bak terug te zenden
1f620.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Jake hier het zelfde gevoel om de bak terug te zenden. Als er nu een uit gebreide handleiding bij zat was het wat makkelijker,maar een kut foldertje. Nu moet je het maar uit zoeken. Dat het je HDD niet ziet heb niets met formateren te maken,moet het gewoon zien. Kan jij me een tip geven betreft netwerk,hoe dat moet,kom er niet uit.

PS:had inmiddels me Mede8er8003D verkocht tot mijn spijt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ik vrees dat ik je niet echt kan helpen met je netwerk probleem... Ik kijk in m'n netwerk en de himedia zat er gewoon tussen.Ik heb eigenlijk zelf niks moeten doen.Of t'is m'n Wifi PW instellen in de Himedia. Net zoals bij jezelf dat je HDD direct herkend werd ,werkt het bij mij niet.Rare zaak.

Over de handleiding ,t'is inderdaad maar een klein folderke.Maar als je al een beetje ervaring hebt met mediaplayers zoals jezelf met je Mede8er is het eigenlijk wel doenbaar ,vele dingen komen immers terug imo. Zelf heb ik hier een Dune D1 en een Nvidea Shield ,dus heb ik ook een beetje 'ervaring' met zulke bakken.Enkel spijtig dat ze bijna nooit 'out of the box' werken.Je moet er eerst een beetje mee prutsen/spelen
1f644.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
fred1946 zei:
Jake hier het zelfde gevoel om de bak terug te zenden. Als er nu een uit gebreide handleiding bij zat was het wat makkelijker,maar een kut foldertje. Nu moet je het maar uit zoeken. Dat het je HDD niet ziet heb niets met formateren te maken,moet het gewoon zien. Kan jij me een tip geven betreft netwerk,hoe dat moet,kom er niet uit.

PS:had inmiddels me Mede8er8003D verkocht tot mijn spijt.
Afgedrukte handleidingen zijn bij wel meerdere merken/apparaten al enige tijden schaars te vinden, maar ik verwacht op z'n minst wel een online handleiding of gebruikersforum hiervan? Zoek daar anders eens op
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Jake heb het voor elkaar het netwerk,Windowsverkenner ziet nu me Himedia. Heb al gezocht voor een uit gebreide handleiding op Google,zelfs niet in engels te vinden. Bij de mede8er is er Nl forum voor hulp,zal fijn zijn als dat ook voor de himedia zal komen,of zo iets. Ieder merk is toch anders qua systeem,ook al heb je ervaring. Zo langzamerhand komen we verder,het is wat jij zei mee spelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Totaal niet plug & play dus. Ik hou het maar even bimen goed ouwe trouwe dun D1. Nooit problemen met dat bakje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
djaxx zei:
Totaal niet plug & play dus. Ik hou het maar even bimen goed ouwe trouwe dun D1. Nooit problemen met dat bakje.
djaxx had ik ook niet met me Mede8er8003D Twijfel of ik een goeie koop heb gedaan,maar miss een beetje uit proberen,ben al aardig wat verder gekomen. Zie mijn review NR57
 
Laatst bewerkt door een moderator: