• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Himedia Q10 Pro Review

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Sphinkx zei:
Mijn Kodi van mijn Q5 is al vastgelopen. Het is software. Dat loopt nu eenmaal af en toe vast. Als het constant is heb je een probleem. Regelmatig ook trouwens. Maar sporadisch zou ik mij daar weinig vragen bij stellen. Blijft wel vervelend.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Serieus? Nog nooit hier. Mijn M3 wel. ,gewoon es rebooten en geen probleem meer. Maar dat gebeurde echt ZEER weinig, quasi nooit
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Mijn Q5 staat nu in de woonkamer (er komt geen andere in de plaats), en mijn Q10 pro in de ht naast de nuc
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Huh, zo snel gaat de dune hier niet buiten ze. Eerst zien of het wel een waardige opvolger is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
Ik heb odd eens kodi (Jarvis) geinstalleerd op m'n pc. ik heb de default skin opstaan. Heb 'm laten een lib aanleggen van de video's op m'n nas. so far so good...

Twee vragen:

1) hoe krijg je het nu voor elkaar dat kodi rechtstreeks opstart en de content van de video (movies) lib laat zien, liefst dan ook mooie tiles etc..? => ik zou graag de user interface willen beperken tot het absolute minimum, dus geen muziek, pictures etc... => is er een andere skin die dat veel beter doet?

2) wat is de beste skin om via IR aan te sturen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
djaxx zei:
Verkoop je hem Fred?
Skank van ruilen komt huilen.



Was het wel van plan,boosheid en geen geduld. Kan nog steeds nergens een handleiding vinden,dan had een stuk makkelijker geweest,een buurjongen heb me een beetje wegwijs gemaakt,maar moet nog veel leren. djaxx nee ik hou het toch maar,gaat nu lekker,kom steeds meer achter dingen hoe het werkt. En krijg er steeds meer plezier in. Reeds films bekeken mooi strak beeld en geluid,heb ik het niet eens optimaal ingesteld,moet ik nog uit zoeken hoe dat werkt,de beste instelling,tv mode kan je maar naar 1 kant scrollen niet terug,maw als je te ver bent moet je helemaal door gaan. Er zijn wat ook apps die niet add ons zijn,moet ik ook kijken hoe dat werkt,vraag me af of je ook apps er op kan zetten,popcorn enz. Dus nog heel wat te doen om uit te vinden. Van middag aan het streaming geweest films gaat perfect,zonder stutter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
krikri zei:
Ik heb odd eens kodi (Jarvis) geinstalleerd op m'n pc. ik heb de default skin opstaan. Heb 'm laten een lib aanleggen van de video's op m'n nas. so far so good...

Twee vragen:

1) hoe krijg je het nu voor elkaar dat kodi rechtstreeks opstart en de content van de video (movies) lib laat zien, liefst dan ook mooie tiles etc..? => ik zou graag de user interface willen beperken tot het absolute minimum, dus geen muziek, pictures etc... => is er een andere skin die dat veel beter doet?

2) wat is de beste skin om via IR aan te sturen?
1) doe eens google kodi autostart windows.. Heb je de openingspost v kodi uberhaupt al es gelezen? Veel skins die kunnen aanpassen.. Geen muziek geen live tive, snelkoppeling naar addons of apps, alles is mogelijk.. Welke skin kan ik niet voorjou uitmaken, moet je zelf kiezen, ik gebruik liefst aeon mq7 (heel uitgebreid) 2) skins hebben niks te zien met ir
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
fred1946 zei:
Skank van ruilen komt huilen.



Was het wel van plan,boosheid en geen geduld. Kan nog steeds nergens een handleiding vinden,dan had een stuk makkelijker geweest,een buurjongen heb me een beetje wegwijs gemaakt,maar moet nog veel leren. djaxx nee ik hou het toch maar,gaat nu lekker,kom steeds meer achter dingen hoe het werkt. En krijg er steeds meer plezier in. Reeds films bekeken mooi strak beeld en geluid,heb ik het niet eens optimaal ingesteld,moet ik nog uit zoeken hoe dat werkt,de beste instelling,tv mode kan je maar naar 1 kant scrollen niet terug,maw als je te ver bent moet je helemaal door gaan. Er zijn wat ook apps die niet add ons zijn,moet ik ook kijken hoe dat werkt,vraag me af of je ook apps er op kan zetten,popcorn enz. Dus nog heel wat te doen om uit te vinden. Van middag aan het streaming geweest films gaat perfect,zonder stutter.
dat scrollen is een optie, staat eens in je instellingen v kodi. Moet je ff zoeken , kiosk mode ofzo Addons kunnen en apps ook , snelkoppelingen naar apps ook, alles kan met kodi!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
SKanK Ten eerste kan de kiosk mode niet vinden,kan je wat duidelijker zijn aub,heb me gek gezocht. Heb nu weer wat anders hopelijk kan je me helpen. Als ik Kodi opstart zie ik eerst het menu beeld,zie foto 1 ,dan gaat het van zelf weg en zie dan foto 2,dan druk ik op return en zie dan foto 3,wat kan ik daar aan doen. Ook zie ik steeds in Kodi boven in dat voorbij komen,hoop dat je het goed kan zien wat ik bedoel,kan je dat stop zetten,zie foto 4. Alvast bedankt voor je hulp.
 

Bijlagen

  • Foto 1.JPG
    Foto 1.JPG
    653,3 KB · Weergaven: 79
  • Foto 2.JPG
    Foto 2.JPG
    665,4 KB · Weergaven: 54
  • Foto 3.JPG
    Foto 3.JPG
    637,6 KB · Weergaven: 60
  • Foto 4.JPG
    Foto 4.JPG
    655,5 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Jij doet echt iets mis. Enkel 4 is kodi, de rest niet. Ik zie shortcut nr kodi ook niet staan op 1? Waar is hij?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Ja die staat er wel op,2e van recht,helemaal onderaan,naast het blauwe vakje met kruis. Maar wat is foto 2 dan en 3 Je ziet blijf toch door gaan,moet toch eens goed komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ah daar ja, normaal staat hij op plaats v je music. Geen idee foto 2 en 3
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
hoe kan ik dat veranderen en verwijderen in de menu wat je nu ziet. Foto2 en 3 ga ik wel uit zoeken hoe te verhelpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Is er een manier om er voor te zorgen dat je direkt in Kodi ben bij start up van m'n Himedia.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Here is a quick instruction on how to Autostart XBMC/Kodi when your device boot up.

1- Download and install Startup Manager

2-Start the Application

3-Select Costumize then select XBMC/Kodi Save.

4-Reboot your device and XBMC/Kodi will Autostart in few seconds

Done!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Thx, morgen eens testen, nu supporteren voor Ijsland
1f604.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Er zijn meerder apps , mogelijkheden om het te doen, gewoon ff googelen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Bon ,gisteren eindelijk M'n trouwe Dune vervangen door de himedia Q10Pro. Er voor gezorgd dat ik bij boot direkt in Kodi ben ,een simpele skin erop (Amber ofzo...),harde schijf erin met muziek ,film en series. Ook m'n Logitech One aangepast,alles werkt ongeveer zoals het hoort. Spijtig dat ik toch een beetje last heb van die 'micro-stutter'.Zijn er bij Kodi en/of de Q10 basis instellingen dat je zou moeten in 'ere' houden om de best mogelijke beeld en geluid te hebben of is het meer een kwestie van alles uit te proberen ?

Klein negatief punt is de helderheid van het LCD scherm van de Q10 ,die kan je niet dimmen en geeft redelijk veel licht af.Het is enkel aan of uit ,daar zouden ze toch iets aan moeten doen . Wat ik ook mis op het scherm is info zoals ,naam film/serie ,speelduur ,chapter ,audio/video info,enz.... Lcd scherm geeft enkel het uur...

M'n eerste indruk is redelijk positief,enkel die stutter werkt wat op m'n zenuwen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik kan nu veel kinderziektes verdragen maar ne stutter vind ik nu echt een schande voor zo een apparaat. Dan beter al de show en eyecandy er af en eerst zorgen dat het perfect loopt en dan pas gaan aanpassen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Volgens dat ik me herinner had ik met m'n Dune ook af en toe een beetje last van 'stutter'. Kan ook zijn dat ik nog wat moet spelen met m'n settings enzo.
 
Laatst bewerkt door een moderator: