• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Als de USB 2 stick nog werkt, kan je toch gewoon een backup nemen? Als je dus een hassio backup kan maken, zo ik het die weg doen. Backup maken, systeem installeren op nieuwe stick en backup restoren.

Anyway een USB stick volledig overkopieren naar een andere is vrij eenvoudig met Linux. En kan op verschillende manieren.

File level copy:

Eerst partitioneren enzo op de nieuwe USB stick. Dan mounten en alle file overkopieren van alle bestanden via bv rsync

Block level copy (zorg ervoor dat de nieuwe stick minstens even groot is als de oude):

Code:
dd if=/dev/<usb stick oud> of=/dev/<usb stick nieuw> bs=4096

Let op, dit wist alles op de nieuwe stick (die je in of specifieert. Hiermee maak je een 1-op-1 kopie van de ganse stick, inclusief partities en alles. Gewoon inpluggen en daar van opstarten dan.


In beide gevallen kan je de naam/ID van je USB stick achterhalen (voor mount, dd) via lsblk. Gewoon eens uitvoeren voor je de nieuwe insteekt en dan erna en kijk wat er is bijgekomen.
 
Laatst bewerkt:
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Het werkt idd nog. Gewoon een USB 2 stick ipv 3. Zal eens proberen via de backup methode. Indien dat niet werkt de copy... Bedankt!
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Het werkt idd nog. Gewoon een USB 2 stick ipv 3. Zal eens proberen via de backup methode. Indien dat niet werkt de copy... Bedankt!

Hou ons op de hoogte.
Na de update van github, nu de laatste loodjes van de verlichting aan het doen, daarna volgt terug een update.
Daarna de automations herzien
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Voor degene die een RP Pi gebruiken. Ooit al aan gedacht om een deze addon te kopen zodat je PoE kan gebruiken voor je RP?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Voor degene die een RP Pi gebruiken. Ooit al aan gedacht om een deze addon te kopen zodat je PoE kan gebruiken voor je RP?

Aan gedacht ja, maar uiteindelijk niet gedaan.
Terug extra warmte en een PoE poort kwijt op de switch, die ik liever voor andere dingen gebruik :p
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Warmte aan je Pi toch niet? Of zou dat zoveel warmte produceren dat extra kaartje?

Waarvoor gebruik jij allemaal je PoE? Access Points vooral veronderstel ik?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Dunno. Niet geprobeerd. De copy dat Philip Philip heeft gepost is wel gelukt. Maar ik principe heb ik wel backup. Alleen niet getest dus...

Ik zou graag mijn pi verhuizen naar mijn bureau. Nu staat dit aan de tv maar da's niet de beste oplossing. Helaas heb ik geen vrije netwerk poort meer aan mijn bureau dus wil ik mijn switch vervangen door een 8 poort. Daarom de PoE vraag...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip and Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Iemand ervaring met scripts voor HA?
Blijkbaar DE weg om "slapen gaan" te maken die alles uitzet..
Bedoeling is dat ik dit met google activeer...
Gezien ik automations niet kan aansturen met google (tenzij met boolean, maar das mss niet de goeie manier), ben ik aangewezen op een script.
Ik kan de scene aanzetten (maar niet off via google) maar moet dat wel?
Of blijft de scene dan aan zolang hij niet off geweest is, en kan ik hem dan de volgende keer niet activeren?

Vandaar de enige optie denk ik, scripts...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Daarom dat die naar de bureau moet verhuizen! Dan hoop ik dat ik er meer tijd in kan steken.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dat snap ik wel niet goed. Je moet toch niet fysiek bij die pi zijn, eens ingeplugd en gaan..
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Klopt. Maar dan ga ik hem fysiek zien staan en ga ik er aan denken om tijd in te steken... Ken je eigen soms 😳🙄
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Klopt. Maar dan ga ik hem fysiek zien staan en ga ik er aan denken om tijd in te steken... Ken je eigen soms 😳🙄

Haha ok ;)
Ik weet anders een manier om het te forceren.
Verwijder alles uit je google home !!!
Dan zal er niks meer werken en moet je wel in HA beginnen p
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik werk niet zoveel met GH. Het is vooral via de Hue app en enkele IFTT routines. Maar vele zaken werken met een sensor bij mij. Maar net daar wil ik aan sleutelen want dit werkt niet zo goed via de Hue app. Nu gaat de verlichting soms aan wanneer het wel klaar genoeg is. Ik wil gewoon dat verlichting aan gaat vanaf dat de lux onder een bepaalde grens gaat, onafhankelijk van het tijdstip in de dag. Nu kan je instellen dat het aangaat vanaf een tussen een bepaald tijd range. Maar dat je dus regelmatig aanpassen omwille van zomer/winter. Maar als het een grijze regenachtig dag is moet het bv ook aangaan. Dit is nu niet het geval.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Iemand ervaring met scripts voor HA?
Blijkbaar DE weg om "slapen gaan" te maken die alles uitzet..
Bedoeling is dat ik dit met google activeer...
Gezien ik automations niet kan aansturen met google (tenzij met boolean, maar das mss niet de goeie manier), ben ik aangewezen op een script.
Ik kan de scene aanzetten (maar niet off via google) maar moet dat wel?
Of blijft de scene dan aan zolang hij niet off geweest is, en kan ik hem dan de volgende keer niet activeren?

Vandaar de enige optie denk ik, scripts...

Iemand?