• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
OK. Nog eens mijn RB Pi opnieuw opgestart.

Het goeie nieuws: POE werkt via die tool dat ik heb gekocht. Mijn IP-adres is wel veranderd.. Weet nu niet of dit komt, omdat die tijdje heeft uitgestaan en dat hij nu ook is aangesloten op een andere switch. Want vast IP had ik wel niet ingesteld. Dat is mss wel handig als ik die HA daarop wil draaien.

Wanneer ik naar HA ga met het nieuwe IP kan ik hem zonder probleem bereiken. De copy-past van mijn stick is dus ook gelukt. Eigenlijk kan ik dus nu aan de slag gaan... Maar het is wel warm buiten :oops::rolleyes::eek:
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank and Philip

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Die PoE module is andere hardware dus ook een ander MAC adres, daarom krijg je een IP adres.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
OK. Nog eens mijn RB Pi opnieuw opgestart.

Het goeie nieuws: POE werkt via die tool dat ik heb gekocht. Mijn IP-adres is wel veranderd.. Weet nu niet of dit komt, omdat die tijdje heeft uitgestaan en dat hij nu ook is aangesloten op een andere switch. Want vast IP had ik wel niet ingesteld. Dat is mss wel handig als ik die HA daarop wil draaien.

Wanneer ik naar HA ga met het nieuwe IP kan ik hem zonder probleem bereiken. De copy-past van mijn stick is dus ook gelukt. Eigenlijk kan ik dus nu aan de slag gaan... Maar het is wel warm buiten :oops::rolleyes::eek:

Een vast ip is idd aangeraden !
Goed dat het gelukt is.
Warm buiten -> ideaal fris binnen :)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Die PoE module is andere hardware dus ook een ander MAC adres, daarom krijg je een IP adres.


Goh. Andere hardware niet echt. Het is gewoon een extra printplaatje dat ervoor zorgt dat ik stroom kan trekken via mijn lan poort. Maar goed. Klinkt ergens wel logisch ook dat daardoor IP addres kan veranderen. Het is vooral super handig en tevreden dat het werkt.

Een vast ip is idd aangeraden !

Idd. Dat is best stap 1. Eens opzoeken hoe ik dat moet doen...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik doe dit via mijn unifi switch...
Daarna best eerst de google drive addon (backup) installeren, en eventueel kijken voor een git?
Daarna over naar yaml mode?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Yaml mode en backup heb ik al.

Git niet. Moet eens bekijken hoe je dat moet doen. Mijn switch is managed. Dus kan dat eventueel ook zo doen voor vast IP.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Yaml mode en backup heb ik al.

Git niet. Moet eens bekijken hoe je dat moet doen. Mijn switch is managed. Dus kan dat eventueel ook zo doen voor vast IP.

 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
GIT ga ik pas later doen als ik voldoende kennis heb. Want als ik een bepaalde setting verkeerd doe (secrets file) zou ik al mijn logins & pw online zetten. Dat is uiteraard niet de bedoeling..

Ik heb nu een eerste automation in mijn HA gezet. Eens checken of dit werkt. Mijn verlichting in keuken mag nu pas aangaan wanneer er beweging is en de lichtsterkte onder 100 lx is. Als dit werkt, ga ik zelfde doen voor mijn badkamer, berging en hal want die hebben allemaal een motion sensor.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Mja. Het is nu sowieso nutteloos iets op git te zetten als ik nog niets heb. Mijn verlichting in keuken ging daarnet niet aan in ieder geval. Maar das goed want er is voldoende daglicht. Straks eens checken als het begint te schemeren...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mja. Het is nu sowieso nutteloos iets op git te zetten als ik nog niets heb. Mijn verlichting in keuken ging daarnet niet aan in ieder geval. Maar das goed want er is voldoende daglicht. Straks eens checken als het begint te schemeren...

Niet mee eens, gezien je dan een mooie backup hebt
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Backup heb ik toch al? Die gaat naar mijn google drive...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Die Git handleiding is momenteel chinees voor mij. Dus begin er niet aan.

Een simpele automation wil zelfs nog niet werken zoals ik het wil.

Lichten springen wel aan bij beweging en als het donker is. Maar maar die gaan dus niet uit... Als ik die automation bekijk is dat logisch gezien dat nergens is ingesteld om uit te gaan. Dus voeg ik een 2de toe voor lichten uit te laten gaan als er geen beweging is maar helaas blijft de verlichting aan. Misschien moet ik dat allemaal in 1 automation steken maar dat zou dan een 2de trigger zijn? Maar zie nergens hoe je een trigger aan bepaalde actie kan linken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Die Git handleiding is momenteel chinees voor mij. Dus begin er niet aan.

Een simpele automation wil zelfs nog niet werken zoals ik het wil.

Lichten springen wel aan bij beweging en als het donker is. Maar maar die gaan dus niet uit... Als ik die automation bekijk is dat logisch gezien dat nergens is ingesteld om uit te gaan. Dus voeg ik een 2de toe voor lichten uit te laten gaan als er geen beweging is maar helaas blijft de verlichting aan. Misschien moet ik dat allemaal in 1 automation steken maar dat zou dan een 2de trigger zijn? Maar zie nergens hoe je een trigger aan bepaalde actie kan linken.

Moest je nu een git hebben , kan ik snel kijken ;)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Stap 1 tem 5 volgen van dit

en voor de rest moet je niet veel commandos kennen, enkel


git add .
git status
git diff
git commit


ja kan je gitignore gewoon van mij pikken als je niet zeker bent

en thats it
en gewoon je je secrets file aanmaken, meer dan dat is het echt niet
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Voorlopig blijft het allemaal een behoorlijke "kneuzelige" manier om complexe automations op te bouwen...my god...en dat nog steeds in 2020....ze zouden beter eens rondkijken hoe andere producten hiermee omgaan...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Die Git handleiding is momenteel chinees voor mij. Dus begin er niet aan.

Een simpele automation wil zelfs nog niet werken zoals ik het wil.

Lichten springen wel aan bij beweging en als het donker is. Maar maar die gaan dus niet uit... Als ik die automation bekijk is dat logisch gezien dat nergens is ingesteld om uit te gaan. Dus voeg ik een 2de toe voor lichten uit te laten gaan als er geen beweging is maar helaas blijft de verlichting aan. Misschien moet ik dat allemaal in 1 automation steken maar dat zou dan een 2de trigger zijn? Maar zie nergens hoe je een trigger aan bepaalde actie kan linken.

Je linkt een actie aan een trigger, niet andersom toch?
Je hoeft volgens mij geen 2 de te maken
Gewoon in je action zetten dat hij de lichten moet aanzetten voor X seconden/minuten

IS dat niet simpeler?
Je maakt het zelf moeilijk denk ik :)