• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Netflix komt naar België

• Onderwerp starter Onderwerp starter demon
  • Startdatum Startdatum
Ja, ik wacht ook. Ik ga de BBC missen vrees ik. Maar als ik die op een andere manier kan binnenhalen lijkt me Netflix zonder TV abo wel een optie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat je een Telenet internetabonnement moet hebben om nog maar de mogelijkheid te hebben naar Netflix en YouTube te kijken dat vergeten ze er voor de gemakkelijk bij te vertellen. Dus nu willen ze dat zowel de klant (abonnementsgeld) als de aanbieder van de dienst (Google, Netflix) gaan betalen voor het upgraden van hun netwerk. Dat ze die diensten misschien niet kunnen aanbieden als ze hun netwerk niet onderhouden (en dus klanten verliezen) wordt ook vergeten. Ze mogen blij zijn dat die diensten een beetje populair zijn, zodat ze extra klanten aantrekken. Maar zij willen dure abonnementen verkopen, een ouderwetse infrastructuur behouden en zo goed als geen dataverkeer. Kassa, kassa!!!! Dat daar geen kat in geïnteresseerd is, is gewoon kortzichtig. Als je niet mee gaat, verlies je klanten. Ik ben zeker dat ze meer klanten zouden hebben als ze de abonnementsgelden lieten zakken. Maar prijsafspraken met Belgacom houden die prijzen lekker hoog. En ze willen ze nog hoger. En dan maar non-argumenten aanhalen om dat proberen te verantwoorden.

Meer klanten met lager abonnementsgelden? Ik denk het niet. Ben er vrij zeker van. Er is gewoon geen concurrentie...

Ik heb al van mensen vernomen dat ze geen internet nemen omdat het te duur is. Of mensen die een heel goedkoop abonnement nemen omdat datgene dat ze eigenlijk willen te duur is. Ik ben er dus wel redelijk zeker van.

Die mensen die geen internet nemen dan, gaan ook niet bij Belgacom dan he. Mensen met een heel goedkoop abo zijn dan toch al klant? Wat kan hen het schelen of ze nu gewoon abo nemen of de iets duurdere Zolang een potientele klant maar bij hen komt     Er is gewoon geen concurrentie Door hun diensten goedkoper aan te bieden snijden ze in hun eigen vel.   Ik heb al verschillende keren gekeken om iets goedkoper te hebben, maar er is niks anders. Punt.

Ik bedoelde ook niet dat die mensen dan naar Belgacom gaan. Ze spreken toch hun prijzen zo af dat ze de koek netjes verdelen. Ze nemen gewoon geen abo. Van al die mensen verliezen ze dus ook het deel dat naar Telenet zou gegaan zijn. Belgacom kost evenveel, dus het klantenpotentieel verdeelt zich redelijk netjes.   Je hoeft de prijs ook niet zo ver te laten zakken tot je in je eigen vel snijdt. Je kan je diensten ook gewoon beter maken zodat het de moeite wel loont om de gevraagde prijs te betalen (alle abo's zonder limiet b.v.) of een bepaald percentage laten zakken zodat een bepaald percentage van potentiële klanten wel een abo aanschaffen of een iets duurder abo nemen.   Veel mensen nemen een basis abo, omdat ze toch wel internet willen. Maar ze vinden datgene dat ze eigenlijk willen veel te duur. Als de prijssetting ergens tussen dat zeer goedkope abo en het iets betere abo zou vallen, zouden er heel wat overstappen. Ik denk dat de meeste mensen een duurder abo zouden nemen als de datalimiet zou wegvallen. Maar zo'n abo kost bij Telenet gewoon veel teveel. Bij Belgacom ben je dan nog rdelijk goed af, omdat je zelfs bij een redelijk betaalbaar abo geen limiet meer hebt als je er ook TV bij neemt. En de meeste mensen willen toch ook wel digitale TV. Maar dan nog is het eigenlijk veel te duur. Geen internet hebben heeft gewoon erg veel nadelen tegenwoordig. Dus mensen betalen het dan maar. Zoals je zelf al zegt, er zijn hier gewoon geen (goede/werkbare) alternatieven.

‘Netflix vanaf 15 september verkrijgbaar in België’   De populaire Amerikaanse streamingsdienst Netflix komt op 15 september naar België. Dat meldt de Belgische krant Het Laatste Nieuws, die dat baseert op de laatste geruchten. Netflix heeft de releasedatum nog niet naar buiten gebracht.   Netflix-app   Sinds dit weekend is de Netflix-app in de verschillende Belgische appstores verschenen. Daaruit maakt de Belgische krant Het Laatste Nieuws op dat de lancering van Netflix in België dichterbij komt, wat helemaal geen verkeerde conclusie is. Volgens de laatste geruchten denkt de krant zelfs dat die lancering al op 15 september zal plaatsvinden.   Wanneer je nu de Netflix-app downloadt, hetzij voor Android, iOS of Windows Phone, dan kun je echter nog helemaal niets met de app, aangezien de dienst dus nog niet in België gelanceerd is. Je vindt er alleen de boodschap dat Netflix binnenkort gelanceerd wordt, meer niet.   Als de dienst dan echt beschikbaar is in België, dan kunnen ook zij Netflix een maand lang gratis gebruiken. Daarna is het mogelijk een abonnement af te sluiten van negen euro per maand, net zoals dat in Nederland het geval is. Heb je het Netflix-abonnement echter direct in de eerste weken aangeschaft, dan betaal je nu en het komende anderhalf jaar, nog acht euro in Nederland.   Inmiddels telt Netflix ongeveer 50 miljoen gebruikers, waarvan 13,8 miljoen gebruikers zich in de VS bevinden. Dit kwartaal verwacht het bedrijf door te groeien naar 53 miljoen gebruikers en vanaf september worden nieuwe markten aangeboord, waaronder dus België, m

Ik geraak er nog niet op
2639.png
!

Hun website zegt ook nog niks van dat ze gestart zouden zijn. BTW: Welke add-on voor XBMC is het beste om Netflix te kijken?

Er bestaat helemaal geen standaard add-on.
1f615.png
Er bestaan verschillende add-ons waar je Netflix mee zou kunnen kijken maar er is er geen enkele officieel. Dus welke werkt het best?

is er in feite deftige player voor XBMC ? Laast dat ik gekeken had was dit via omweg. Plugin start op het moment van afspelen een browser op.. Remote enzo blijkt dan moeilijk te werken
2639.png

Die addons zijn wel behoorlijk slecht naar mijn ervaring. Niet zo zeer de playback, maar wel de manier van zoeken was niet erg intuïtief. Ik geloof ook dat deze geen ondersteuning geven voor 1080p en 5.1 Dolby Digital + geluid, ik prefereer playback via vb mijn PS3. Er zijn ook tal van blu-ray spelers en smart tvs met een goede Netflix app.

Iemand ervaring met de app voor Windows8(.1)? Als er geen goeie Kodi add-ons zijn lijkt me dat de beste optie voor mij.

rho zei:
Iemand ervaring met de app voor Windows8(.1)? Als er geen goeie Kodi add-ons zijn lijkt me dat de beste optie voor mij.
Is inderdaad de beste oplossing. Deze app heeft ook ondersteuning voor 1080p streams en 5.1 audio.

Dan zal ik die eens moeten gaan installeren. Mijn receiver staat bij H&C dus ik heb weinig motivatie om TV/film te kijken momenteel.
2639.png

Misschien het moment om de htpc eens te configureren voor Netflix.

Back
Bovenaan