• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Netflix komt naar België

• Onderwerp starter Onderwerp starter demon
  • Startdatum Startdatum
Niet tegenstaande wil ik het wel eens proberen
263a.png
Hoe bekom ik die gratis maand? Kan dit in xbmc openelec ook?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik zou willen weten is hoe ver ik geraak met mijn 100gig download limiet bij telenet?! Hoeveel films kan ik daar mee kijken bij netflix?

Vanavond start ik een netflix account. Ik snap dat je geluid belangrijk vindt Stijn maar ik zie netflix meer als een huurservice voor de films die ik wil zien maar niet kopen dan vind ik een dd+ geluidsspoor meer dan voldoende.

Mocht dit nu een mooie dts track zijn aan 1500kb/s is het voor mij een heel ander verhaal.

Squeek zei:
Wat ik zou willen weten is hoe ver ik geraak met mijn 100gig download limiet bij telenet?! Hoeveel films kan ik daar mee kijken bij netflix?

Vanavond start ik een netflix account. Ik snap dat je geluid belangrijk vindt Stijn maar ik zie netflix meer als een huurservice voor de films die ik wil zien maar niet kopen dan vind ik een dd+ geluidsspoor meer dan voldoende.
3(HD) tot 7 GB(UHD)

3 is wat aan de lage kant voor hd pak grofweg 5 , telt makkelijk en komt zeker toe

Mocht je nu het nieuws ook kunnen bekijken , dan kan voor mij kabelabonnement direct weg. Hoef ik nergens meer voor.

Alsook familie .. Het blijft wringen...

Hoe is het met aanbod vlaamse tekenfilms/ zoals turtles serie enzo?

Nieuws kan je ook gewoon online bekijken
263a.png

Wat kost een abonnement?</strong> Wie Netflix wil proberen, kan beginnen met een gratis proefperiode van 30 dagen. Je maakt een account aan via de website en kiest vervolgens voor een abonnement naar keuze. Op dit punt moet je ook al meteen je creditcardinformatie of PayPal-account koppelen. Van zodra je proefperiode is afgelopen, zal Netflix je automatisch beginnen aanrekenen, tenzij je het abonnement zelf opzegt. Het abonnement kan ten alle tijde worden opgezegd of aangepast naar één van de drie tarieven:

7,99 euro per maand: Hiermee kan je naar één scherm tegelijkertijd streamen in standaard kwaliteit (480p) 8,99 euro per maand: Hiermee kan je naar twee schermen tegelijkertijd streamen in HD-kwaliteit (720p/1080p) 11,99 euro per maand: Hiermee kan je naar vier schermen tegelijkertijd streamen in HD-kwaliteit en Ultra HD (4K)

<strong>Welk internetabonnement heb ik nodig?
In België hanteren de internetproviders voor de meeste abonnementen nog een maandelijkse downloadlimiet. Als je binnenkort non-stop via Netflix gaat beginnen streamen, zou je wel eens snel tegen dat plafond kunnen aanstoten. Hoeveel verbruikt de dienst precies en welk abonnement heb je nodig?

Netflix maakt gebruik van adaptive bitrate streaming, wat betekent dat de datasnelheid automatisch wordt aangepast aan de beschikbare bandbreedte, zodat de kwaliteit van je stream steeds optimaal is.

In onderstaande tabel zie je een overzicht van de minimale downloadsnelheid die Netflix vereist voor de verschillende kwaliteiten die het aanbiedt.

139275_netflix-kwaliteit.png

ouch je moet je creditcard gegevens geven? En je moet het opzeggen, anders loopt het door? Ik braak van die dingen, idem voor google's spotify concurrent, daarom dat ik ook dat niet getest heb

nieuws online bekijken gaat pas erna, niet real time dacht ik

Ik gebruik het al 1,5 jaar en in het begin durfde ik al eens over mijn datalimiet (Telenet) gaan en op smallband (of wat dat tegenwoordig is) terecht komen. Ik kan bevestigen dat je gewoon kunt blijven kijken zonder problemen! Alleen laat mijn geheugen mij in de steek of dit was op de PS3 (1080p) of op mijn pc (720p) - ik geloof PS3, maar ben niet 100% zeker.

Over het geluid kan ik ook kort zijn: het is goed te noemen. DD+ is een speciale codec van Dolby speciaal voor streaming, en komt in de buurt van Dolby Digital op een DVD.

Dan is het toch gestopt bij drie want dan heb je alles
1f61b.png

Of nee wacht je moet ook Rio of is het Rex nemen bij Telenet om HBO te kunnen kijken.

Skank zei:
ouch je moet je creditcard gegevens geven? En je moet het opzeggen, anders loopt het door? Ik braak van die dingen, idem voor google's spotify concurrent, daarom dat ik ook dat niet getest heb
Daar moet je nu toch écht niet mee inzitten? Maak gewoon een account, koppel uw cc, schort de account op en je kan 30 dagen kijken. Ik heb het zo gedaan destijds in de states en ga mij direct opnieuw subscriben. Je wordt echt niets aangerekend als je opzegt ofzo en voor fraude ben je door BCC gedekt. en geef anders een Paypall acount op. Have faith! (En probeer het gewoon even)

luckske zei:
Klopt helemaal, met het DD+ geluid is echt niets mis! Voor degene die interesse hebben wil ik graag wel eens een vergelijk doen: DVD/Blu Ray vs Netflix. Natuurlijk is dat gedeeltelijk appelen met peren vergelijken (immers 25-50gb voor een Bluray en 4,7 tot 9gb voor een DVD vs +-4-5gb Netflix), maar je zou toch verwondert staan. Morgen komt Rho voor een M&G en kunnen we dit eventueel wel eens testen (?)

De goedkoopste oplossing (stand-alone) is een Chromecast - deze doet 1080p en DD+
We gaan wel weten wat doen morgen.
263a.png

Ik heb geen credit card, maar wel een paypal account. Niet dat ik die paypal ooit gebruik. Het zou nu dus wel nuttig kunnen zijn. Gewoon elke maand 8,99 euro op die account zetten en 't Is in orde. Eerst maar eens een maandje gratis proberen ... als ik mijn Marantz terug heb toch...

Mijn Samsung BD-F7500 heeft allesinds full 1080p/5.1 support voor Netflix dus zal me ook eens binnekort voor een maandje inschrijven.

Rotavond.had me echt voorgenomen netflix weekendje te hebben.gans het weekend thuis, niks gepland. Kan ik men account ni activeren omdat ik geen krediet kaart heb. Ook als ik mijn paypal account aanduidt vragen ze nog om een credit card toe te voegen. Dit suckt echt!!

Squeek zei:
Rotavond.had me echt voorgenomen netflix weekendje te hebben.gans het weekend thuis, niks gepland. Kan ik men account ni activeren omdat ik geen krediet kaart heb. Ook als ik mijn paypal account aanduidt vragen ze nog om een credit card toe te voegen. Dit suckt echt!!
Ik braak daar ook van
1f609.png
maar ik heb wel een cc

Squeek zei:
Je bedoelt dat Paypal een CC nodig heeft ? Dacht dat dit in België ondertussen veranderd was, weet zeker dat je in andere landen gewoon een bankrekening aan je Paypal account kan hangen. Jaren geleden was dit in België niet zo, dacht dat dit ondertussen wel mogelijk was.

Nu vraag ik me af hoe ik dit in orde zou kunnen krijgen. Dus snel, echt onbeperkt internet voor minder dan 40 euro / maand. Lijkt me tot nu toe nog steeds ofwel onhaalbaar (telenet heeft geen onbeperkt internet) ofwel niet echt snel (scarlet zit nog steeds op 30Mb/s).

Belgacom zit op 65Mbit/s en onbeperkte download.

Back
Bovenaan