• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Netflix komt naar België

• Onderwerp starter Onderwerp starter demon
  • Startdatum Startdatum
De launch zou vrijdag zijn volgens The Hollywood Reporter.
<woltlab-quote data-author="" data-link=""> [..]After Berlin, the troupe heads to Austria on Wednesday, Switzerland on Thursday and closes its pan-European tour with Netflix's Belgium launch this Friday. </woltlab-quote>

Laatst bewerkt door een moderator:
En Netflix is er! Vanaf €7,99 per maand. Helaas geen HD voor die prijs
2639.png
Image%202014-09-19%20at%207.27.02%20am.png

Lijkt me zeer interessant om hier eens kennis mee te maken. Moet alleen nog een manier zien te vinden om dit moois te kunnen projecteren, immers de mede8er ondersteund geen Netflix.

Yesss! Ik heb zojuist gekeken - aanbod is zeker niet slecht, maar ik zie ook wel geen Vlaamse series of film ertussen op dit moment.

Hieronder schreenshots van Series en Actie films (beide slechts een selectie van eerste blad in de Browser, de volgorde is naar wat volgens mijn profiel best zou passen)

netflixseries.jpg

netflixactie.jpg

Joske007 zei:
Lijkt me zeer interessant om hier eens kennis mee te maken. Moet alleen nog een manier zien te vinden om dit moois te kunnen projecteren, immers de mede8er ondersteund geen Netflix.
Beste opties zijn:

Xbox en/of Playstation - deze ondersteunen 1080p en DD+ Windows 8 (.1) applicatie - ook deze ondersteunt 1080p DD+ Blu-Ray player met Netflix app die 1080p ondersteunt (Helaas ondersteund je Sony enkel US en Canada tegen 720p volgens deze lijst) Chromecast (goedkoopste in aankoop als je geen device hebt dat ondersteuning biedt)

Mac OS X kan op dit moment enkel tot 720p streamen, maar met de komst van OS X 10.10 gaat ook Safari de mogelijkheid hebben om 1080p te streamen (zonder de Silverlight plugin)

Of een Apple TV. Die streamt ook 1080p. Nieuw kosten die 100-110euro, maar tweedehands moet je ze wel goedkoper kunnen scoren. Zorg wel dat je een 3.0 hebt. De V2 is 720p.

Ik heb Netflix ooit eens getest met de AppleTV en dat werkte goed en vlot. Ben benieuwd hoe dat er zou uitzien op een projector.

Jammer dat mede8er momenteel geen netflix ondersteund. Goedkoopste alternatief als extra apparaat moet ik dan eens maar eens uitpluizen, zou in dit geval enkel voor Netflix zijn.

Tijd voor de stap naar een htpc
263a.png

9 euro per maand dus voor netflix Pfff en dan nog geen dts geluid

Ik pas direct. Als ze met een volwaardig alternatief komen, dan schakel ik direct over !

Citaat: Naast beeld is natuurlijk ook geluid belangrijk. Netflix biedt recente series en films aan met Dolby Digital Plus in 5.1. De kwaliteit hiervan is grofweg vergelijkbaar met Dolby Digital dat we van dvd's kennen.

Joske007 zei:
Citaat: Naast beeld is natuurlijk ook geluid belangrijk. Netflix biedt recente series en films aan met Dolby Digital Plus in 5.1. De kwaliteit hiervan is grofweg vergelijkbaar met Dolby Digital dat we van dvd's kennen.
Klopt helemaal, met het DD+ geluid is echt niets mis! Voor degene die interesse hebben wil ik graag wel eens een vergelijk doen: DVD/Blu Ray vs Netflix. Natuurlijk is dat gedeeltelijk appelen met peren vergelijken (immers 25-50gb voor een Bluray en 4,7 tot 9gb voor een DVD vs +-4-5gb Netflix), maar je zou toch verwondert staan. Morgen komt Rho voor een M&G en kunnen we dit eventueel wel eens testen (?)

De goedkoopste oplossing (stand-alone) is een Chromecast - deze doet 1080p en DD+

Ah, nog een M&G
263a.png
Laat ons het verslag en ook van Netflix maar zien : )

Goed, dat de chromecast gewoon in een vrije HDMI-poort op je tv of reciever is te prikken, verder sluit je er voor de voeding (niet inbegrepen) langs de andere kant een USB-kabel op aan.

luckske zei:
Klopt helemaal, met het DD+ geluid is echt niets mis! Voor degene die interesse hebben wil ik graag wel eens een vergelijk doen: DVD/Blu Ray vs Netflix. Natuurlijk is dat gedeeltelijk appelen met peren vergelijken (immers 25-50gb voor een Bluray en 4,7 tot 9gb voor een DVD vs +-4-5gb Netflix), maar je zou toch verwondert staan. Morgen komt Rho voor een M&G en kunnen we dit eventueel wel eens testen (?)

De goedkoopste oplossing (stand-alone) is een Chromecast - deze doet 1080p en DD+
Je zal inderdaad versteld staan, negatief dan. Ja het is 5.1 dd, maar met een lage bitrate Ik zou het nooit maar dan ook nooit willen.

Het regent M&G de laatste tijd
263a.png

Free account up and running. Heel tevreden, loopt van een leien dakje. Geluid is goed te noemen. Ik ga puur voor de series voor ons en de films voor de dochter. Voor de echte nieuwe films ga ik het zeker niet gebruiken. ge kunt dat toch perfect naast elkaar gebruiken stijn... Voor series heb ik geen dts hd nodig ze, got niet meegerekend dan.

@stijn, je zit altijd te verkondigen dat ik negatief ben. Maar wat ben jij dan? Ge hebt nog geen seconde getest of heel u mening ligt al klaar?

Idd voor series meer dan voldoende. Maar niet voor films. Snap niet dat mensen met zo'n mooie set, dan genoegen nemen met netflix voor films... Naast elkaar begin ik niet aan. Spotify voor muziek Tweede voor series en derde voor films waar stopt het dan?

Back
Bovenaan