• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Panasonic: VT60-Club

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Stiibun zei:
Optie om interne speakers uit te schakelen is inderdaad niet meer aanwezig in de VT60 waar het bij vorige versies wel nog kon.
Als het echt niet anders kan, zal het een gevalletje retour (binnen 30 dagen) worden
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.277
211
68
Rik mijn laatste bericht gezien op de vorige pagina ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.916
242
73
Moet je de soundbar niet koppelen met de afstandsbediening? Kan je deze dan niet ontkoppelen zodat de afstandsbediening geen invloed meer heeft op de soundbar?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Stiibun zei:
Optie om interne speakers uit te schakelen is inderdaad niet meer aanwezig in de VT60 waar het bij vorige versies wel nog kon.
Belachelijk dat ze dit eruit halen en dat dan nog met zo´n topmodel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.277
211
68
Vermoed dat het bij de andere modellen uit de xx60 reeks er ook niet meer in zit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Stiibun zei:
Even gezocht, geen idee of het ook maar enig effect zal sorteren.

Via Apps -> Viera -> Audio kan je blijkbaar tussen TV en Surround ... wie weet
Werkt niet op de optische uitgang waar de Soundbar is op aangesloten. Viera link is bedoeld voor Hdmi.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Heb je geprobeerd wat ik zei?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Zet hem stil op je tv maar koppel het volume niet aan je sonos. Zo kun je volume tv en sonos apart regelen
Sonos koppelt zich steeds aan de Tv?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Hij vraagt dit toch? Antwoord dan gewoon nee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dan is het volume ook niet meer te bedienen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Afzonderlijk met je harmony he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.916
242
73
This issue has been a pain since I purchased my ZT several weeks ago. My Vizio sound bar has a Optical connection. Every time a turn on the TV, I have to wake of the sound bar which requires to increase/decrease of the volume on the remote. When you adjust the volume on the remote, it also does the same for the internal speakers. After a period of time, the internal speaker can creep up and mix with the the sound bar. Adjusting the volume in the Hotel Menu fixed this problem and is a great solution for my needs.

If anyone is looking for a solution to turn off/disable the internal speakers, here's a solution: Activate Hotel Mode: 1) Hold down Volume Down button on the TV (right side). 2) At the same time, press the Input button on the remote three times. This should put you in Hotel Mode. If not, try again.

Once Hotel Mode is activated complete the following steps: 1) Select the Hotel Mode tab and turn on. 2) Select the Volume tab and reduce to zero. 3) Select the Volume Maximum tab and reduce to zero. 4) Exit Hotel Mode by turning off the TV via the remote control. Don't press the return key to exit as the setting won't take.

When you turn the TV on you should be good. Works for my ZT but should also work for the ST and VT. Good solution for those using a sound bar with Toslink. Would've been nice if Panasonic had included this feature via the Menu. At least we have a solution.

Bron: http://www.avsforum.com/forum/167-plasma-flat-panel-displays/1471264-there-no-way-disable-internal-speakers-60-series-pannys-panasonic-tech-support-2.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Yes Chr1st0f, deze tip doet het
1f44d.png
Werkt nu gewoon zoals het hoort te werken en klinkt voor tv-ondersteuning eindelijk geweldig
1f60e.png


Net terug van de bakker…….. en net te laat!! Mijn vrouwke heeft uit pure frustratie haar bestelde verassing nu als retouraanvraag net iets te vlug ingediend. Dat wordt maandag dus een dringend telefoontje plegen om deze retour nog tijdig te kunnen annuleren voordat de administratieve molen niet meer kan gestopt worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Die vrouwen toch héé....gewoon geen geduld.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
skoebiedoe zei:
Die vrouwen toch héé....gewoon geen geduld.
1f609.png
Zij had dit als verassing besteld en was dus duidelijk op de werking teleurgesteld
2639.png
Niet alle vrouwen zijn techneuten en geduldig met dit soort zaken, dus ja retourtje is aangemeld.

Een simpel telefoontje en mail lijkt me maandag wel te volstaan, om de verassing alsnog hier te houden
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Volgens mij word een retour automatisch geannuleerd als ze na 30 niks ontvangen hebben. Maar een belletje of mailtje kan zeker geen kwaad
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Volgens mij word een retour automatisch geannuleerd als ze na 30 niks ontvangen hebben. Maar een belletje of mailtje kan zeker geen kwaad
263a.png
Maandag wordt er sowieso gebeld en gemaild
1f609.png


Intussen heb ik het probleem van het niet kunnen uitschakelen van de interne speakers op de Panasonic VT60 op nog een tweede manier kunnen omzeilen. Deze tip werkt alleen maar met een Logitech Harmony Remote!</strong> Je plaats de IR-code van de Sonos Playbar uit de database van Logitech in de Harmony ipv de IR-Code van de VT60 zelf. Op deze manier kan je het volume op de VT60 naar 0dB brengen en kan je het volume met de IR-Code van de Sonos Playbar zelf onafhankelijk bedienen.

Als Sonos nu eens een eenvoudige AB had bijgevoegd, was ik hier en nog vele andere gebruikers wel eerder op kunnen komen
2639.png
In het stappenplan staat zeer duidelijk vermeld om je AB van de TV voor het bedienen van het volume te gebruiken en ook zo in de app te configureren
minigun.gif


Hoe dan ook, ben ik blij dat het ook nog eens op deze manier buiten die tip van <strong>Chr1st0f
ook kan
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Waarom zou sonos een aparte ab moeten bijleveren.. Omdat panasonic zn volume niet nr beneden kan trekken? Ik heb totaal geen problemen hoor.

Ik heb het nochtans direct zo gedaan zoals jij zegt op die 2de manier. Mm ik ben niet duidelijk geweest..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Die Sonos Playbar ligt toch wel in een hogere prijsklasse, dus wat zou nu een knoopcel afstandbedieng in deze set extra kosten? Waarschijnlijk 1 Euro! Langs de andere zijde, als je een IR-oog op je soundbar voorziet, doe er dan op zijn minst ook een AB bij, maar dat is dan ook puur mijn mening
263a.png


000000000000060182_ca.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator: