• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
<woltlab-quote data-link="https://home-theater.be/topic/24-wat-heb-je-zopas-gekocht/?postID=45107#post45107" data-author="Puttermansz"> Samen met mijn vriendin een huis gekocht in Varsenare!
263a.png
</woltlab-quote> Congratz, zal es zwaaien als ik met mijn trein passeer!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
de schakelaar gebruik je dan maar als afstandbediening, want dat magneet systeem zit goed in elkaar.
Als kers op de taart kan je ook nog eens extra functies aan de knoppen toewijzen
1f60e.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
djaxx zei:
Nee heb ni alles gelezen.
verdorie djaxx en ik maar denken dat uw post vol ironie zat, vandaar mijn like
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
broodro0ster zei:
Kheb ze zonet geïnstalleerd en ben er echt tevreden van.
Khad een beetje schrik dat ik licht zou verliezen, maar deze Hue spots schijnen feller en breder dan m'n vorige spots. En die draadloze schakelaar is ook de max. Hij voelt enkel wat plastiekerig aan, maar het werkt wel super.

De spotjes zelf zijn trouwens low profile, dus dat gaat zeker werken in uw podium
263a.png
  En de schakelaar gebruik je dan maar als afstandbediening, want dat magneet systeem zit goed in elkaar.
dus die lampen zijn effectief maar 5 hoog? nice
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Skank zei:
dus die lampen zijn effectief maar 5 hoog? nice
Jup. Kdacht 4.5cm volgens de specs. Als je wil kan ik er wel eens eentje meten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Graag!
Vandaag de harmony ontvangen v philip, waarvoor dank!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Op zoek naar een nieuw bed...

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=Seot1nt2y-o</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Lijkt me een typische vrijgezellenproduct
1f606.png
"My bed has a built in home-theater!"
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Ze moet al direct met u in bed kruipen om ne film te zien. Ik zie alleen maar voordelen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
411_large.jpg


Een beetje sneller dan verwacht, maar ik ben vandaag een Arcam AVR550 gaan ophalen.
Ik was niet van plan om nog iets te kopen tot mijn zolder in orde was, maar dit was een koopje.
De vorige invoerder New Invor had nog een aantal nieuwe toestellen die weg moesten en ik heb hem geholpen
263a.png

Nu nog iemand vinden voor mijn Arcam AVR450, want nu zit ik hier met 2 receivers
1f612.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Chr1st0f zei:
Een beetje sneller dan verwacht, maar ik ben vandaag een Arcam AVR550 gaan ophalen.
Ik was niet van plan om nog iets te kopen tot mijn zolder in orde was, maar dit was een koopje.
De vorige invoerder New Invor had nog een aantal nieuwe toestellen die weg moesten en ik heb hem geholpen
263a.png

Nu nog iemand vinden voor mijn Arcam AVR450, want nu zit ik hier met 2 receivers
1f612.png
Proficiat! Ben enorm benieuwd naar je ervaring met Dirac!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Hue motion sensor en 2 Osram Lightify plugs om wat te prullen met Home Assistant.

Een van de Osram gaat op m'n PA eind versterker komen zodat die aan en uit samen met m'n Denon X4100.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Hue motion sensor en 2 Osram Lightify plugs om wat te prullen met Home Assistant.

Een van de Osram gaat op m'n PA eind versterker komen zodat die aan en uit samen met m'n Denon X4100.
Proficiat met je aankoop
1f609.png

Ik ben wel eens benieuwd naar je persoonlijke ervaringen met de Hue Motion Sensor?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Joske007 zei:
Proficiat met je aankoop
1f609.png

Ik ben wel eens benieuwd naar je persoonlijke ervaringen met de Hue Motion Sensor?
Thanks.
Ik ga hem waarschijnlijk als temperatuur sensor gebruiken.

De Hue motion sensor heeft 3 sensoren licht (lux), beweging en temperatuur sensor. Via de hue app kan je die natuurlijk enkel maar als motion sensor gebruiken, maar via de API kan je wel de 3 sensors apart benaderen.

Die andere lightify plug wil ik tussen m'n elektrisch warmtepaneeltje en het stop contact steken.
De bedoeling is dan om via een scriptje de temperatuur van m'n HT op peil te houden. Iedere 30/60 seconden wil ik temperatuur in de HT meten en het script moet dan beslissen als de verwarming aan mag blijven. Indien 22°C bereikt is moet dat warmtepaneel uit. Indien de temperatuur onder de 22°C is (of daar onder zakt), moet het paneel terug aan gaan tot dat die 22°C bereikt is.

Kheb geen idee als dat gaat werken, maar zolang ik kan prutsen, ben ik blij :p
Indien het niet werkt wat ik er wil mee doen, ga ik de motion sensor in de gang hangen en gebruiken waarvoor hij bedoeld is :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Dat zal afhangen van de inertie van jouw paneel en de gevoeligheid van jouw sensor.
Het gevaar van off/ en on point op dezelfde temperatuur in te stellen is dat de meting te precies is in vergelijking met de inertie van jouw verwarmingssysteem waardoor deze voortdurend een aan/uit signaal zou kunnen ontvangen.
Maar een leuk projectje dat wordt het zeker!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Road Rebel zei:
Dat zal afhangen van de inertie van jouw paneel en de gevoeligheid van jouw sensor.
Het gevaar van off/ en on point op dezelfde temperatuur in te stellen is dat de meting te precies is in vergelijking met de inertie van jouw verwarmingssysteem waardoor deze voortdurend een aan/uit signaal zou kunnen ontvangen.
Maar een leuk projectje dat wordt het zeker!
Ja, tzal een beetje testen en spelen worden met de marges en intervallen om het goed te laten werken.
Tzal wat testen en experimenteren worden.

Khad eigenlijk als een gewone thermostaat besteld, maar die laat zeker nog 2 weken op zich wachten. Dus als ik het werkende krijg, ga ik m'n bestelling annuleren. Indien niet, dan wordt het een standaard thermostaatje.

Maar tzou leuk zijn als ik m'n verwarming in de HT kan opzetten via m'n iPhone als ik naar huis vertrek of als we aan het koken zijn zodat de HT op temperatuur is als we klaar zijn met eten. En dan kan ik ook wel iets voorzien dat ik een alert krijg als de HT op temperatuur is bijvoorbeeld.
Al is een keer naar boven lopen om een standaard thermostaat aan te zetten ook nog geen ramp :p

Ik zie wel hoe het project uitdraait
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
broodro0ster zei:
Ja, tzal een beetje testen en spelen worden met de marges en intervallen om het goed te laten werken.
Tzal wat testen en experimenteren worden.

Khad eigenlijk als een gewone thermostaat besteld, maar die laat zeker nog 2 weken op zich wachten. Dus als ik het werkende krijg, ga ik m'n bestelling annuleren. Indien niet, dan wordt het een standaard thermostaatje.

Maar tzou leuk zijn als ik m'n verwarming in de HT kan opzetten via m'n iPhone als ik naar huis vertrek of als we aan het koken zijn zodat de HT op temperatuur is als we klaar zijn met eten. En dan kan ik ook wel iets voorzien dat ik een alert krijg als de HT op temperatuur is bijvoorbeeld.
Al is een keer naar boven lopen om een standaard thermostaat aan te zetten ook nog geen ramp :p

Ik zie wel hoe het project uitdraait
1f609.png
Er zijn verschillende domoticasystemen die op dezelfde manier werken, dus ik denk wel dat het zal lukken :). Ik zou persoonlijk een rpi gebruiken met een paar 1-wire sensoren zodat je een gemiddelde temperatuur over de kamer krijgt (eens uw elektrische paneel opspringt, is het in de buurt van dat paneel snel 22 graden). En dan zelf een simpele thermostaat programeren voor het aan/uitschakelen.

Lijkt me een leuk projectje!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
sandervdw zei:
Er zijn verschillende domoticasystemen die op dezelfde manier werken, dus ik denk wel dat het zal lukken :). Ik zou persoonlijk een rpi gebruiken met een paar 1-wire sensoren zodat je een gemiddelde temperatuur over de kamer krijgt (eens uw elektrische paneel opspringt, is het in de buurt van dat paneel snel 22 graden). En dan zelf een simpele thermostaat programeren voor het aan/uitschakelen.

Lijkt me een leuk projectje!
Kheb een Mac mini die ik gebruik als m'n speeltuin :p Tzal normaal daar op komen te draaien.
De temperatuur sensor wordt een Philips Hue motion sensor. Die heeft 3 sensors ingebouwde (beweging, licht en temperatuur) en via de REST api kun je de temperatuur uitlezen. Wel via polling helaas, maar dit was voor mij de goedkoopste sensor omdat ik al een HUE bridge heb. En die polling zal maar met een interval van 30-120s moeten gebeuren denk ik. Er zijn mensen die hun V2 hue bridge iedere 2 seconden pollen en dat geeft geen invloed op hun systeem, dus 30s mag zeker geen probleem zijn.

En alst goed werkt, kan ik evt. later nog een andere sensor nemen die wel kan pushen. Die Hue sensor heb ik voor 30euro kunnen kopen, dus dat leek me leuk om het concept te testen.
 
Laatst bewerkt door een moderator: