• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Zelfbouw center speaker

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Zowiezo zorg ik ervoor dat het naar het hoog toe iets afzwakt. Uit ervaring vind ik dit beter klinken.


Deze meting is trouwens genomen op 1m afstand met de luidspreker zo ver mogelijk van muren, vloer en plafond. De uiteindelijke plaatsing en ruimte zal de grafiek veel minder rechtlijnig maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Filteronderdelen zijn geleverd
263a.png
 
foto.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Haha buddha
263a.png
Ik speel liever met lego :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Heb ze zeer voorlopig extern verbonden. Straks eens met een filmpje beoordelen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Mogen we die mooie kast met drivers ook al eens zien
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ja, zie pagina 4 van dit topic :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Gisteren zeer voorlopig het filter extern opgebouwd met behulp van krokodillenklemmetjes. Aangesloten, level ingesteld en overgegaan tot demo fragmentjes.


Wat valt dat tegen zeg. Het geluid heeft geen body, mist diepgang en komt niet los van de luidspreker. Nochtans geeft een meting een mooie curve weer... Heb ik iets fout gedaan of ben ik zo veel gewend met mijn focal cc800v? Ik controleer alle aansluitingen van het filter, alles lijkt te kloppen...


Vandaag de luidspreker maar eens open gedaan om intern te controleren. Beide woofers waren verkeerd gepoold aangesloten. Dom van mij, had het nochtans goed nagekeken.


Ik jaag de 5.1 van Norah Jones door het geluidssysteem en de center komt tot leven. Prachtig gedetailleerd, ruimtelijk en loepzuiver zijn de eerste woorden die in mij opkomen. Heb het echter nog maar 5 minuutjes getest.


Straks mag hij zich bewijzen in een filmpje.


Voorlopig kan ik zeggen dat dit een geslaagd project is, maar ik moet nog verder uittesten
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Hoe lang hebben de drivers ingespeeld. Bij mijn Wavecor units duurde het wel even voor ik een deftig geluid kreeg. Maar eens ze ingespeeld waren klonk/klinkt het geweldig. Het wordt dus waarschijnlijk nog beter.   2 laag units ompolen is niet echt een goed idee. Dat is een typische effect van zulke fout die je daar beschrijft. Goed dat je het toch gevonden hebt, binnen beperkte tijd. Want zo'n nieuw project dat voor geen meter klinkt kan heel frustrerend zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Jep, ben ik ook van overtuigd dat ze nog moeten inspelen...


Eerst eens proberen om het filter in de kist te krijgen :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Verdorie zeg, vind maar eens demo materiaal om je center te testen... Tips iemand?


Moeilijk te beoordelen dus, zeker omdat je er anders eigenlijk nooit echt op let. Mijn voorzichtige conclusie is dat de nieuwe center een breder geluidsbeeld heeft en meer detail kan weergeven. Kan uiteraard ook gewoon zijn dat ik er meer op let... Bovendien is alles nu aangesloten met krokodillenklemmetjes met als kern enkele haarfijne koperdraadjes. Ik ben nu niet echt een kabelbeliever, maar dat lijkt me toch echt wel te zwak... Wie weet merk ik nog verbetering eens alles gesoldeerd en correct aangesloten is.


Heb intussen het eerste stukje van het filter gesoldeerd. Ik heb het laag en hoog filter samen op een plankje gekregen van 10x12. Het filter voor het midden is wat complexer en krijgt zijn eigen plankje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Vanavond eens testen
263a.png
Bedoel je die van de eerste of de 2de?   Bane of the Joker?
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
2de

Met the joker..

Vanaf het begin tot wanneer de bus in de bank rijdt..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Een andere is game of shadows... (2de sherlock holmes)

De scene in het slachthuis..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Stijn, inderdaad 2 goeie scenes die je me destijds ook aan rade
263a.png
Je kan ook gewoon je center op het linker of rechter stereokanaal aansluiten, om deze dan afzonderlijk hierop te beluisteren
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Vanavond eens testen
263a.png
Bedoel je die van de eerste of de 2de?   Bane of the Joker?
1f609.png
Heb overlaatst de Dark Knight Returns nog eens opgezet. De stem van Bane is zo enorm authoritair, gedetailleerd en "vol" door m'n center dat hij precies in m'n ruimte staat! Da's ook een goeike om de center mee te testen hoor !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Heb overlaatst de Dark Knight Returns nog eens opgezet. De stem van Bane is zo enorm authoritair, gedetailleerd en "vol" door m'n center dat hij precies in m'n ruimte staat! Da's ook een goeike om de center mee te testen hoor !
Hey Jan, kan ik subiet eens de 5-kanaals eindversterker mee testen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: